Kókuszcsiga

Diós tekercset szoktunk sütni, de kókusszal még nem próbáltam, pedig szeretem a kókuszt. Mikor megtaláltam ezt a receptet, ki is próbáltam.
Hozzávalók:
A tésztához:
  • 25 dkg margarin
  • 12 dkg cukor
  • 50 dkg liszt
  • csipet só 
  • 3 tojássárgája
  • 1 dl tej
  • 1 csomag szalakáli
A töltelékhez:
  • 30 dkg kókuszreszelék
  • 25 dkg cukor
  • 3 tojásfehérje
A tésztához való lisztet, csipet sót elmorzsoljuk a margarinnal, a szalakálit feloldjuk a tejben. A hozzávalókat összegyúrjuk, 4 cipóra osztjuk. Letakarva rövid ideig pihentetjük.
Közben a tojásfehérjéket kemény habbá verjük, hozzáadjuk a cukrot, s tovább verjük. Ha már kemény, fényes habunk van, hozzákeverjük a kókuszt is.
A tésztákat egyenként vékonyra, téglalap alakúra nyújtjuk, elosztjuk rajtuk a kókusztölteléket, feltekerjük, mint a kalácsot. Szeletekre vágjuk, tepsibe tesszük, pirulásig sütjük.

Tavaly nyáron nyaralni vittünk ilyen sütit, mivel sokáig eláll. El is állt, mert rajtam kívül nem sokan rajonganak a kókuszért a családban. Pedig jó néhány finom kókuszos receptem van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...