Krumplis-sajtos pogácsa

Leányzóm szombaton Budapesten volt osztálykiránduláson. Színházban voltak, s a Parlamentben. Mily nagy szó ez egy vidéki gyereknek, s Ő ennek megfelelő izgalommal várta. Én meg sütit akartam neki készíteni az útra, Ő pogácsát kért. Hát akkor az készült.
Hozzávalók:
  • 45 dkg liszt
  • 30 dkg főtt, áttört krumpli
  • 20 dkg reszelt sajt
  • 20 dkg zsír
  • 1 kiskanál só
  • 1 mokkáskanál szódabikarbóna
  • tetejére: 1 tojásfehérje, magok, só
Elkészítés:
A krumplifőzéssel kezdjük: megpucoljuk, hasábokra vágjuk, sós vízben puhára főzzük. Leszűrjük, áttörjük, langyosra hűtjük.
A lisztet a lágy zsírral elmorzsoljuk. Hozzáadjuk a sót, a lereszelt sajtot, szódabikarbónát, a (majdnem) kihűlt krumplit. Összegyúrjuk. Rövid pihentetés után (10-15 perc) ujjnyi vastagra nyújtjuk, pogácsavágóval kiszaggatjuk. A tojásfehérjét nagy csipetnyi sóval villával kicsit felverjük, megkenjük vele a pogácsák tetejét. Ízlés szerinti maggal beszórjuk, lehet mák, kömény, szezámmag, lenmag.
Előmelegített sütőben pirosra sütjük.

Én jobban szeretem az élesztővel készült pogácsákat. A szódabikarbónától más lesz az íze, meg a színe is kicsit sötétebb a sütinek. De megspórolhatjuk vele a kelesztési időt, meg persze dagasztani sem kell, elég alaposan összegyúrni a tésztát. Két tepsivel lett belőle, maradt a vasárnapi pótszülinapra is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...