Rigó Jancsi torta

A szülinapok fénypontja a torta. A gyerekek megrendelik, én meg megalkotom. Volt már vonat-torta, virág, katicabogár, piramis, teherautó,...de sajnos nem örökítettem meg őket. Azaz a családi fotók között biztos megvannak, ha sikerül előásni őket, talán ide is felkerülnek.
Ezúttal a hónapokkal ezelőtt Lányom által összeállított menüben csokitorta szerepelt. Ahhoz kellett tartanom magam. Anyukám Rigó Jancsi receptjét tortásítottam meg.
Hozzávalók:
A piskótához:
  • 7 tojás
  • 6 evőkanál meleg víz
  • 13 evőkanál cukor
  • 4 evőkanál kakaó
  • 9 evőkanál liszt
  • fél csomag sütőpor
A töltelékhez:
  • 2 evőkanál zselatin (2 dkg)
  • 1 dl víz 
  • 8 dl tejszín
  • 4 evőkanál kakaó
  • 12 dkg cukor 
A bevonáshoz:
  •  15 dkg étcsokoládé
  • 3 evőkanál olaj
Elkészítés:
A piskótához szétválasztjuk a tojásokat. A sárgákat 9 kanál cukorral és a sütőporral habosra keverjük, majd kanalanként hozzákeverjük a vizet és a kakaót. A fehérjéket felverjük a maradék cukorral, a sárgájához  adjuk. Óvatosan, kanalanként hozzávegyítve a lisztet, összekeverjük.
Két, különböző méretű, kikent tortaformába öntjük. Előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük.
A töltelékhez a zselatint a felmelegített vízben kavargatva feloldjuk. A tejszín egy részében simára keverjük a kakaót, majd a többit is hozzáöntve verni kezdjük. Közben beleadagoljuk a cukrot is. Mikor kezd keményedni, belecsorgatjuk a zselatint. Ha időközben megszilárdult volna, mikróba rövid ideig betéve fel lehet olvasztani. Addig verjük a habot, míg elég kemény lesz.
Az időközben kihűlt tortalapokat vízszintesen kettőbe - ha vastagabb, akár háromba- vágjuk. A két felső lapot bevonjuk a gőz fölött az olajjal megolvasztott csokival, s késsel bejelöljük a szeletek helyét.
Megtöltjük a lapokat, de maradjon krém a bevonáshoz is. Kívülről is bevonjuk a tortát, s tetszés szerint díszítjük.

Húgom is készített keresztlányának egy tortát- gyönyörű és finom tortákat készít-, így kívánságműsor volt, ki melyik tortából kér, vagy akár mindkettőből. Az övé gyümölcsös volt, s nagyobb keletje volt. Íme csemetéim meg a két torta:

Így mára is maradt az én tortámból, én ma fogom megkóstolni. Azt tapasztaltam, hogy kicsit száraz, legközelebb talán megöntözöm egy kevés vaníliás-cukros vízzel a piskótát. (Megkóstoltam, nem volt száraz.) No meg a díszítés... Volt egy régi jó tortadíszítőm, ami eltörött. Vettem egy újat, a régit kidobtam. De az törötten is jobb volt, mint ez. Csak  kínlódtam vele, meg motyogtam, mert jött belőle elöl-hátul a krém, le-leugrott a teteje. A következő torta májusban készül, addig beszerzek egy másikat. Dehogyis, szombaton másodszülinap lesz, Hédi kis barátnője és családja fog jönni. Megoldom valahogy...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...