Epres-pudingos palacsinta

A gyerekek alig várták, hogy érjen az eper. Amilyen izgalommal vették le az első kettőt ("Anya, találtam kettőt" örömujjongással), most éppen annyira nem törődnek vele. Ezért leszedtem, mielőtt tönkremenne (no nem egy tetemes mennyiség, kisebb gyümölcstortára lenne elegendő). A leves mellé második kellett, ezért palacsinta mellett döntöttem. Előbb a túróssal kacérkodtam, de túróér el kellett volna mennem a boltba, amihez nem fűlött a fogam. Ezért pudingot főztem, gondoltam, azzal is meglesz az eper egy fedél alatt. Nem tévedtem.
Hozzávalók:
  • 14-15 kisütött palacsinta
  • 2 csomag eperízű pudingpor
  • 1 tojás
  • 8 dl tej
  • 8 evőkanál cukor
  • 20-25 dkg eper
Elkészítés:
Az epret megmossuk, a nagyobbakat félbe vágjuk.
A pudingporokat, a tojást kevés tejjel simára keverjük. Közben a többi tejet a cukorral főni tesszük. A kikevert pudinggal sűrűre főzzük.
A palacsinták közepébe egy vaskos csík pudingot teszünk, még azon melegében, eperdarabokat nyomkodunk bele sorba. A palacsintákat felsodorjuk. Melegen is, hidegen is finom.

Tényleg finom lett, pedig én és a palacsinta ...távol áll egymástól. Mikor töltelék készül a pudingból, szoktam tenni bele egy tojást, valahol láttam-olvastam, már magam sem tudom. De kicsit mintha krémesebb lenne, úgyhogy megtartom e szokást. És persze más ízű pudinggal is elkészíthető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...