Meggyes lepény

Az utóbbi időben nem győztem a sok gyümölcsöt tenni-venni, valamilyen módon megőrizni az ínségesebb téli hónapokra.
Ahol évekig laktunk albérletben, még tavalyelőtt is, az udvar tele volt eperrel, málnával és ribizlivel, meggy és körte is termett, meg szeder és feketeribizli, akkora mennyiségben, hogy a családot is elláttuk. De első saját otthonunk udvara nem lát el minket -egyelőre- minden földi jóval, de ez már csak évek kérdése:-) S mivel igencsak hiányzik a sok gyümölcs, megjegyeztem a férjemnek, de jó lenne egy kis málna! Másnap 5 láda málnával állított haza. Lett belőle szörp, a többi a mélyhűtőben várja, hogy sütivé, gyümölcsjoghurttá meg egyéb finomsággá alakuljon át. Aztán meggyet is teremtett nekem Férjuram -hát nem a férjek gyöngye?- , meg a nővéreméktől is kaptunk jócskán, így befőtt és dzsem is került a kamrába, no meg, meglepő módon, süti is készült belőle!
Ez az egyik:
Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • csipet só
  • 3 tojássárgája
  • 1 citrom lereszelt héja
  • 2 dkg elmorzsolt élesztő
  • 0,5 dl langyos tej
  • 25 dkg margarin
  • 3 evőkanál cukor
A töltelékhez:
  • 1,5 kg meggy
  • 1 mokkáskanál őrölt fahéj
  • 3 tojásfehérje
  • 6-8 evőkanál cukor
  • 4 evőkanál zabpehely
Beszórni:  porcukor .

A meggyet kimagoljuk, lecsepegtetjük.
A tésztához valókat összegyúrjuk, sima, kemény tésztává dolgozzuk. Fél órányit pihentetjük.
Kétfele osztjuk, egyiket kinyújtjuk, tepsibe helyezzük.
A meggyet elkeverjük a cukorral, fahéjjal,  zabpehellyel s a tojásfehérjék keményre vert habjával. A tésztalapra simítjuk, befedjük a másik kinyújtott lappal. Előmelegített sütőbe toljuk, addig sütjük, míg a tésztalap megpirul.
Kihűlés után szeleteljük, porcukorral szórjuk be.
Ezt a sütit már második alkalommal sütöttem- az elsőt hétvégén vendégségbe vittük, de tegnap magunknak is megsütöttem. S- ahogy lenni szokott- az első jobban sikerült. Másodjára kissé elázott az alsó lap, mert több meggyet tettem bele (ez a több a másfél kg). S kevesebb zabpelyhet, 3 kanállal, azért írtam 4-et ezúttal. De igazán finom, édeskés-savanykás, a meleg napokon jóleső süti. Édeskésről jut eszembe: én első alkalommal 6 kanál cukrot tettem bele, másodjára 8-at, de nem lett édesebb, mert több volt a meggy. Aki édesszájú, többet is tehet, de nekünk így ízlett.
 A recept eredete pedig a 33 édesség lépésről lépésre című könyv, melyből már több sütit megsütöttem. Egyébként Hargitai György receptjeit tartalmazza a könyv, aki a kedvenc lapom szerkesztője is, a Príma Konyháé. Majdnem betartottam egy az egyben a receptet-  zabpehely nem volt az eredetiben.

3 megjegyzés:

  1. Ez nagyon finom lehet, keves teszta, sok gyumolcs, ferjem kedvence. Ezt elraktarozom :-)))). nalunk meg nincsen malna, most viragzott el, szivesen latlak majd!!!!

    VálaszTörlés
  2. Réka, tényleg finom süti, ha meggyes, csakis az lehet:-) Málnázni látsz szívesen? Indulok!!!

    Szívesen látlak, Jutka! Csak 800 km...de mi is megtettük már, nem egyszer. Megéri:-)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...