Citromos koszorú

A szombati kószálás során beszereztem egy koszorúformát- ilyen még nem volt a sok sütis kacat között. Így ki is kellett próbálni. Már régen kinéztem egy régebbi Kiskegyed Konyhájában egy citromos kevert sütit, ez alkalmasnak ígérkezett. Ezzel a sütivel kapcsolatban azt is meg kell örökítenem, hogy kicsi Fiam múlt heti sikerén felbuzdulva egyre csak sütni akar. Most aztán szóltam neki, gondoltam, egy kevert sütivel csak elboldogul. De kicsi szívem éppen olvasott, a Világjárók kisatlaszát böngészte, így a margarin és cukor részleges kikavarásánál nem jutott tovább, nekem kellett folytatnom. Eddig tartott:-)
De a süti elkészült.
Hozzávalók:
  • 25 dkg margarin
  • 25 dkg cukor
  • 2 citrom
  • 4 tojás
  • 27 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
A mázhoz:
  • 20 dkg porcukor
  • 4-5 evőkanál citromlé
Elkészítés:
Az alaposan megmosott citromok héját lereszeljük, levét kifacsarjuk.
A margarint a cukorral elkeverjük. Egyenként hozzáadjuk a tojásokat, mindegyikkel jól elkeverjük.  Belekeverjük a citromok héját, a levéből 4-5 evőkanálnyit féreteszünk a mázhoz, a többit a masszához adjuk. Végül a liszttel elvegyített sütőporral simára keverjük.
Kikent formába öntjük. Előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük.
Ha kihűlt, kivesszük a formából. A porcukrot elkeverjük a citromlével, s a süti tetejére kenjük.
Tepsiben is megsüthető, az eredeti recept is olyan. De így érdekesebb...és finom is, puha, könnyű süti. Mehet bele akár 3 citrom is, én citromosabbnak képzeltem el, mint amilyen végül lett.

Azt sem hagyhatom szó nélkül, hogy látogatóim száma meghaladta a tízezret:-) Apró örömök...  Hiába beszélem be magamnak, hogy a magam lefoglalására írom ezeket a bejegyzéseket, azért mégis jóleső érzés, hogy van, akit érdekel. Köszönöm mindenkinek, nem utolsó sorban követőimnek, akik száma 21-re ugrott. Köszöntöm Petrát és Esztert is közöttük!  Feldobta a napomat:-)

2 megjegyzés:

  1. Húú, ez jobb mint gondoltam. Szép!
    Nekünk is van egy finom citromos süti receptünk, de ezt is biztos ki fogom próbálni. Imádom a citromos sütiket.

    VálaszTörlés
  2. Köszi, Zsófi! Remélem, a Te citromos sütid is felkerül a blogodra, ugyanis én is szeretem a citromot!

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...