Ribizlis-csokis muffin

Nem vesztem el, csupán -mondhatnám így is- nyaralni voltam a gyerekekkel az elmúlt héten. Eddig is minden évben eltöltöttünk egy kis időt Anyukámnál, a gyerekek még többet. Most a nővéreméknél voltunk. Hááát...nem olyan volt, mint annak előtte, az a betölthetetlen űr örökké ott marad. Tegnap volt fél éve, hogy nincs már velünk.
Időm egy részét azzal töltöttem, hogy Anyuka receptes füzetét kimásoltam, legalábbis amit eddig még nem írtam le magamnak. Igen régi füzet, még én is írtam bele gyerekkoromban, meg a nővérem írása is fellelhető benne; tele van lapocskákkal, innen-onnan kiollózott receptekkel, újságokból kitépett oldalakkal. Főztem és sütöttem is, de a számítógéphez nem engedtek hozzáférni a fiúk . Nem is hiányzott. Most bepótolom.
Hazatérvén minden visszazökkent a régi kerékvágásba. Hétfőn mosás, pakolgatás, tegnap meg sütés:-)
Ficskám nagyon akart sütni valamit, kiegyeztünk egy ribizlis muffinban. Én kenyeret dagasztottam, ő addig kevert-kavart. Nem igazán díjazta, hogy belekotnyeleskedjek, de egyszer-kétszer kivettem a kezéből a fakanalat,  különböző technikák bemutatása végett. Végül is finom lett, édes-savanyú muffin, ahogy Gergő nevezte el.

Hozzávalók:
  • 5 tojás
  • 30 dkg cukor
  • 1 kis pohár tejföl
  • 25 dkg margarin
  • 50 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 nagy csipet szódabikarbóna
  •  2 evőkanál kakaó
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 25 dkg ribizli
A ribizlit leszedjük a száráról, megmossuk, lecsepegtetjük.
A margarint megolvasztjuk, hagyjuk hűlni. A csokit darabokra vágjuk.
A tojásokat a cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a tejfölt. Belekeverjük a lisztet, sütőport, szódabikarbónát, kakaót, margarint, csokidarabkákat. Simára kavarjuk, végül óvatosan hozzákeverjük a ribizliszemeket.
A tepsi mélyedéseit kibéleljük  muffinpapírral, kb. 3/4-ig megtöltjük a masszával. Előmelegített sütőbe toljuk, tűpróbáig sütjük.
36 db. muffin lett belőle, azaz 3 tepsivel. Két muffinsütőm van, egyikben sül, addig megtöltöm a másikat.  Papírt mindig használok, így nem kell mosogatni a tepsiket.

2 megjegyzés:

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...