Sajtos lángos és Gergő méhese

Ez még pénteken volt... Megdagasztottam a lángost, s míg kelt a tészta, addig Fiammal a No Saltyn kalandoztunk. Csemetém szeme megakadt ezen az édességen, s megkérdezte, mikor készítheti el. Azt feleltem, most, miután gondolatban számbavettem az otthoni készletet. Azt hitte, viccelek, de végtelenül boldog volt, hogy tényleg nekiállhat. Előkészítettem mindent, s míg én lángost sütöttem, ő kevert-kavart, formába gyömöszölt, s igencsak büszke volt mindeközben magára is, meg a végeredményre is:-)
Elsőként a lángos:
Hozzávalók:
  • 80 dkg fehér búzaliszt
  • 30 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 5 dl tej
  • 1 pohár natúr joghurt
  • 2 kiskanál só
  • 1 kiskanál cukor
  • 4 dkg élesztő
  • 25 dkg reszelt sajt tölteni
  • olaj a sütéshez 
A liszteket, sót elvegyítjük.
 A tejet meglangyosítjuk, elkeverjük benne a cukrot, s belemorzsoljuk az élesztőt. Hagyjuk felfutni. A joghurtot picit meglangyosítjuk, a liszthez adjuk. Beleborítjuk az élesztős tejet is, s még kevés langyos víz (szükség szerinti mennyiségű, hogy nem túl lágy tésztát kapjunk) hozzáadásával megdagasztjuk.
Kb. 1 óra alatt megkelesztjük.
15-16 gombócra osztjuk. Kerekre nyújtjuk, felére reszelt sajtot halmozunk, másik felét ráhajtjuk, jól lenyomkodjuk.
Én csak felét töltöttem meg, másik felét simán megsütöttem.
Kb. ujjnyi olajban kisütjük a lángosokat.

Fokhagymás tejfölt is készítettem hozzá, de a társaság fele a fokhagyma nélküli változatra voksolt. Pedig én nagyon szeretem a fokhagymásat, kentem is bőven a sajtosra is.

Most jöjjenek Gergő méhkasai:
Hozzávalók:
  • 30 dkg darált háztartási keksz
  • 12,5 dkg olvasztott margarin
  • 15 dkg cukor
  • fél rumaroma
  • 8-10 evőkanál tej
  • 2 evőkanál sűrű baracklekvár 
  • 2 evőkanál kakaó
  • kerek kekszek (nekünk csak szögletes volt)
A kekszet, cukrot, olvasztott margarint, rumaromát, baracklekvárt összekeverjük, szükség szerinti mennyiségű tejet adunk hozzá, hogy összeálljon.
Egy keveset féreteszünk, a többihez hozzágyúrjuk a kakaót.
A formákon lévő méhecskét a világos masszával töltjük ki, majd a formát telenyomkodjuk a sötét masszával. Kiborítjuk a formából, kekszre ültetjük.

Ilyen formát hónapokkal ezelőtt vásároltam Vácon, de még nem használtam. Fiacskám avatta fel, nagy élvezettel. Miközben készült, sőt egész este úgy terelgette a beszélgetés fonalát, hogy újra és újra meg kelljen dicsérjük:-)

3 megjegyzés:

  1. Tényleg nagyon ügyes fiad van! Remélem az enyém is ilyen lesz! :D
    A lángost pedig ki fogom így töltötten próbálni. :D

    VálaszTörlés
  2. Meg is érdemli a dicséretet a fiad!:) Nagyon ügyes!Nagyon guszták lettek a sütik. A lángos is jó, csak nekünk sajnos nem fogyasztható ez a változat.

    VálaszTörlés
  3. Köszöni szépen Gergő a bókokat! Láttátok volna, hogy dagadt a melle a büszkeségtől:-)
    MrsSame, biztos vagyok benne, hogy a te fiad is nagyon ügyes, máris, a korához képest:-)
    Patrícia, én már sütöttem lángost kenyértésztából is, azaz vízzel dagasztva, úgy is finom volt.

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...