Mentaszörp

Mióta rákattantam az internetes receptekre, egyre több, számunkra új dolgot próbálok ki. Olyanokat is, amiket régóta szerettem volna, de most, hogy látom, másoknak sikerült, én is veszem a bátorságot... Nos, ez nem olyan,  ez eszembe se jutott soha, de mikor itt rátaláltam, másnap hozzá is láttam. Mert éppen megérett az újabb adag menta a kertben a nyírásra. Egy üveggel el sem raktam, már alig van belőle. A gyerekek rájárnak. Érdekes, mentás-citromos ízhatás.
Hozzávalók:

  • 2 maréknyi friss menta
  • 2 citrom
  • 2 l víz
  • mokkáskanálnyi citromsav
  • 2 kg cukor
  • pici szalicil
Elkészítés:
A megmosott mentát és a felkarikázott citromot 2 l vízbe tesszük. Beleszórjuk a citromsavat is. Másnapig hagyjuk állni.
Másnap felfőzzük. Leszűrjük, hozzáadjuk a cukrot s újra felfőzzük. Hozzáadjuk a szalicilt, üvegekbe töltjük, lefedjük.

Az eredeti recept beküldője nem használt tartósítószert, hanem paplanok közé helyezte. Én -remélhetőleg nem fogom megbánni- ezt a lépést kihagytam, ugyanis a zakuszka még mindig a tulipános ládában időzik, ahova ilyen célból szoktam bepakolni a télire valót. Ezért tettem bele szalicilt.
Szóval, finom lett, máskor is fog készülni ilyen.

5 megjegyzés:

  1. Hú, de jó, hogy eszembe juttattad! Nekem is van mentám, már egy rakást szárítottunk belőle, meg másnak is adtam, de eszembe nem jutott volna, hogy szörpöt készítsek belőle. :)

    VálaszTörlés
  2. Igen, ezt én is készítettem már tavaly. Imádjuk, isteni finom. :)))

    VálaszTörlés
  3. No, most akkor én is nekiállok, már a recept nekem is régóta megvan, de még nem próbáltam. :))

    VálaszTörlés
  4. Alíz, eddig én is csak teában gondolkoztam, ha mentáról volt szó, de érdemes szörpöt főzni belőle, érdekes, különleges, üdítő. A gyerekek rájárnak:-)

    VálaszTörlés
  5. Petra, te hogyan tartósítottad? Fenntartásokkal használom a szalicilt, de nélküle nem bízok abban, hogy nem fog megromolni...
    Csilla, nálunk sikere van, remélem, nektek is ízleni fog!

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...