Csokis rudacska

Ez már megint Gergő remekműve!
Ezúttal két receptet is kiválasztott, s szavazást tartott, melyiket készítse el. Hiába a többség, mégis az általa jobbnak ítélt nyert:-) Talán politikus lesz? (Remélem, nem.)
De jól döntött, mindenkinek ízlett a sütije, amit megint én fejeztem be.
Hozzávalók:
  • 25 dkg liszt
  • fél csomag sütőpor
  • 10 dkg porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 tojás
  • 12,5 dkg vaj
  • 1-2 evőkanál tej, ha szükséges
  • 10 dkg csoki és tortadara a díszítéshez
A lisztet, sütőport, cukrot, vaníliás cukrot elvegyítjük, hozzaádjuk a vajat és a tojást s összegyúrjuk. Ha nem állna össze, mehet bele a tej. Nekünk nem kellett.
Fél órai hideg helyen való pihentetés után enyhén lisztezett deszkán kinyújtjuk, derelyemetszővel rudakat vágunk, sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk s kisütjük. Nem kell sötétre sütni, mert túl száraz lesz.
A csokit gőz fölött felolvasztjuk, s a rudak egyik végét belemártjuk, majd beszórjuk színes tortadarával.
Fiacskám dobozba is pakolta,  így hurcolta s kínálgatott vele mindenkit, majd bezsebelte a kikövetelt dicséreteket. Na jó, kiérdemelt dicséreteket, mert finom kis vajas kekszet ropogtattunk a dobozából.
Megbeszéltük sütizés közben a blog-ügyet is. Ugyebár nem csak a konyhatündérkedés fertőző, a blogozás is. Egy ideje érdeklődik, hogy kell blogot létrehozni, hogy majd ő töltse fel az általa készített sütiket. De szembesítettem a nem túl kitartó személyiségével, meg egyéb teendőit is felsoroltam, s ő maga is belátta, hogy ráér még ezzel. Abban egyeztünk ki, hogy majd én megörökítem az alkotásait, egy új címke alatt. Persze azt is "megemlítem", hogy az Ő keze munkája:-)

12 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyes a kisfiad gratulálok szép sütiket csinált! Szeretem az ilyen apró süteményeket!Már ezek is mehetnek a karácsonyi listára!

    VálaszTörlés
  2. Én is veszek egy sütit,ha már ilyen lelkesen kínálgat és megdicsérem az ügyes kisfiad.:)

    VálaszTörlés
  3. Csak ismétlem önmagam: nagyon ügyes! gratulálok Gergő(höz)!! :)
    Jut eszembe, nem adod ma délután kölcsön a fiad??, jó kis segítségem lenne(vagy sütne helyettem), iskolába kéne sütikéket sütnöm?? :)))

    VálaszTörlés
  4. Jó kis csapat vagytok ti ketten! :-)

    VálaszTörlés
  5. Szuper süti:) A jövő sztárchéfje nevelkedik a kezed alatt:) Indíthatna ő is egy blogot:)

    VálaszTörlés
  6. Éva, köszönöm szépen! Ez a süti jó is lesz karácsonyra (is), előre elkészíthető, sokféleképpen feldobható.

    Aleda, vegyél, amennyi jólesik:-) Köszönöm a dicséretet!

    Csilla, kérem a címed, s postázom a segítséget:-) De úgy tudom, efféle segítséged neked is akad. Azt mondja Gergő, megy szívesen, ha nem kell suliba mennie:-)))

    Katuci, köszi, igyekszünk:-)

    Trollanyu, köszönjük! Á, nem chéf lesz a lelkem, hanem biológus. A főzésben is a kémiát keresi:-)

    VálaszTörlés
  7. Gergő nagyon tehetséges vagy! Gerdi, még hogy politikus lesz?! Mestercukrász. :)

    VálaszTörlés
  8. Ügyesek vagytok, jó csapat együtt! Az ilyen kis kekszeket én is csokizva szeretem igazán, úgyhogy nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  9. Petra megelőzött! egyre ügyesebb cukrász a fiad :)

    VálaszTörlés
  10. Petra, köszi Gergő nevében. Átadom neki, de nem szenved hiányt önbizalomban:-) Inkább mestercukrász, mint politikus... tényleg, nagypapája volt cukrász (is), lehet, örökölt valamicske hajlamot. Ez eddig eszembe sem jutott:-)

    Hankka, köszönjük:-) Én sem vetem meg a csokit, jöhet mindenre.

    Márti, köszi! És egyre gyakrabban akar alkotni valamit, úgy kell lebeszélnem róla. Hova vezet a sok dicséret...

    VálaszTörlés
  11. Le kalappal a fiad előtt! A lányok szeretni fogják ez a tulajdonságát is!!! :)

    VálaszTörlés
  12. Barbi, köszi! A lányok máris szeretik, büszkén mutogatja a karmolásait, amit a lányoktól szerzett be:-))) Tegnap meg szerelmes levelet kapott, azt sem rejtette véka alá...

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...