Krumplis-túrós pogácsa

Egész héten pogácsát akartam sütni, megkívántam Barbinál :-) Pénteken került rá sor. Olyan ütemben pogácsa nem fogyott nálunk, mint most ez. Igaz, nem is sütöttem olyan tetemes mennyiséget, mint szoktam, de másnap reggelre a 2 tepsi pogácsának hűlt helye volt:-) Persze nagy megelégedettségemre.
A receptet nem Barbitól kölcsönöztem, de a pogi formáját igen. Nem a szokásos kerek, hanem szögletes, de jó ötlet, mert nincs hulladék, ami újból összegyúrva már nem olyan. Hajtogatott pogácsánál fogom máskor is alkalmazni, köszi, Barbi, a tippet:-)


  • 55 dkg liszt
  • 10 dkg zsír
  • 2,5 dkg élesztő
  • 2 dl tej
  • 1 kiskanál cukor
  • 1 nagy főtt krumpli (20-25 dkg)
  • 10 dkg tehéntúró 
  • 10 dkg juhtúró
  • 1,5 kiskanál só
  • mák beszórni
Elkészítés:
A meleg tejben elkeverjük a cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, felfuttatjuk.
A liszthez adjuk a sót, elmorzsoljuk benne a zsírt. Hozzáadjuk az áttört vagy reszelt krumplit, a kétféle túrót, az élesztős tejet, összegyúrjuk. Ne legyen túl kemény a tészta. Ha száraz a tehéntúró, lehet, kemény lesz, akkor még mehet bele tej. 
Fél órai kelesztést követően lisztezett deszkán kinyújtjuk, hajtogatjuk. 20-30 perces kelesztési idővel ezt háromszor ismételjük meg. A harmadik alkalommal másfél ujjnyi vastagra nyújtjuk, megszórjuk mákkal, belenyomkodjuk. Tetejét éles késsel bevagdossuk, s négyzetekre vágjuk.
A sütőt előmelegítjük. A pogácsákat szép pirosra sütjük.
Persze mák helyett beszórható más maggal is, szezámmal, lenmaggal, ízlés kérdése. Mindenképpen finom.

8 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet! Krumplisan meg nem probaltam!

    VálaszTörlés
  2. Krumplis is, túrós is, kelt is, pogi is, mi kell még? Külön-külön sem rossz, de így együtt aztán igazán finom lehetett, nem is csoda, hogy hipp-hopp elfogyott!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta! Finom lehet krumplis és még túrós is biztosan jó puha!

    VálaszTörlés
  4. Na, ezen aztán látszik, hogy van benne anyag! :-) Gyönyörűre sültek, úgy szeretem, mikor ilyen szépséges rácsos a teteje! :-)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépek lettek, jó ötlet csak felvagdosni kockára:) Biztos jó puhák is a krumplitól meg a túrótól.

    VálaszTörlés
  6. Ez jó. Két fajta pogácsát szoktam sütni. krumplisat és túrósat. De hogy mindent bele? Remek! :)

    VálaszTörlés
  7. Adela, köszönöm! Finom a krumplis pogácsa, sokáig puha marad. Kicsit bosszantó dagasztani, mert ragacsosabb, mint különben, de finom!

    Hankka, nagyon finom volt, rájárt rendesen a család:-)

    Éva, köszi! Igen, puha volt, nem is volt ideje megszáradni:-)

    Katuci, köszi! A rács csak a szemnek szól:-) De első benyomásunkat azzal szerezzük...

    Trollanyu, köszönöm! Máskor is alkalmazni fogom ezt a szögletes vágást, mert nincs hulladék.

    Petra, köszi! Akkor most jöhet a harmadik fajta pogácsa:-)

    VálaszTörlés
  8. Milyen szépek lettek! Én lehet nem vágtam be rendesen a tetejét azért lett olyan béna rácsos, legközelebb mélyebbet vágok! De a négyzetesre vágás látom neked is bejött! :) Én minden pogácsát imádok és számolatlanul eszem! Sajnos :(

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...