Gesztenyekrémes torta

Pont ma egy hete végeztük ki ezt a tortát. Az előretolt szülinapomra készült, de hogy ne öregítsenek egy héttel, névnapi tortának lépett elő.
Mikor megsütöttem a piskótát, belenéztem a naptárba, s -kicsit szégyellem magam miatta- akkor láttam, hogy Keresztlányom névnapja meg a buli napján lesz. Így készült egy nagyobb meg egy mini torta, ugyanabból a piskótából s krémből.


 Hozzávalók:
A piskótához:

  • 6 tojás
  • 3 evőkanál meleg víz
  • 9 evőkanál cukor
  • fél csomag sütőpor
  • 7 evőkanál liszt
  • 2 evőkanál kakaó
A krémhez:
  • 7 dl tej
  • 2 csomag vaníliás pudingpor
  • 30 dkg margarin
  • 20 dkg cukor
  • 2 csomag gesztenyemassza (50 dkg)
  • kiskanálnyi kakaó
A piskótához a tojások sárgáját fele cukorral és a sütőporral habosra kavarjuk. Egyenként hozzáadjuk a 3 kanál vizet felváltva a kakaóval.
A fehérjéket a többi cukorral kemény habbá verjük, majd hozzáadjuk a kakaós masszához, s kanalanként, laza mozdulatokkal belekavarjuk a lisztet. Kikent tepsibe simítjuk. 180 fokra előmelegített sütőben sütjük.
Elkészítjük a krémet: a pudingporból és a tejből sűrű pudingot főzünk. Kavargatva kihűtjük. A margarint a cukorral elkavarjuk. A kihűlt pudinghoz adjuk a gesztenyemasszát, jól elkeverjük, hogy ne legyen csomós. Belekanalazzuk a margarinos krémbe, habosra kavarjuk.
A piskótát vízszintesen 2 lapra vágjuk. Méretere vágjuk, megtöltjük. A krémből 2 evőkanálnyit félreteszünk, kakaóval színezzük, ezzel díszítjük.
Én 2 egyforma négyzetet vágtam belőle, egymásra tettem, így lett 4 lapos a torta. A leeső darabokból lett a mini torta, ehhez a krémmel megkent piskótacsíkokat feltekertem csiga alakban. Kívülről is bevontam mindkét tortát.


20 megjegyzés:

  1. a Jo Isten eltessen sokaig!!!! Kerhetek virtualisan egy szeletet? Mar erzem is az izet!!!! Nagyot nojjon a keresztlanyod is!!!!

    VálaszTörlés
  2. Boldog szülinapot!!Nagyon guszta a szelet a tányéron.

    VálaszTörlés
  3. Réka, nagyon köszönöm! Kicsi keresztlányom nevében is:-) Természetesen küldöm neked a kért szeletet:-)

    Aleda, köszönöm szépen:-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon boldog szülinapot! Még sokszor sokat! ...és persze még süssél nekünk így virtuálisan is sokat-sokat :)
    Gyönyörű torta :)

    VálaszTörlés
  5. Isten éltessen nagyon sokáig, keresztlányodnak is boldog szülinapot kívánok így utólag is!
    Nagyon szép mutatós tortát csináltál !
    Elképzelem mennyire finom lehet, a gesztenyekrémet nagyon szeretem!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon boldog születésnapot! Isten éltessen sokáig! :)

    Csodás tortát készítettél, és nagyon finom is!

    VálaszTörlés
  7. Isten éltessen sokáig! a tortát szívesen megkóstolnám :)

    VálaszTörlés
  8. Boldog Születésnapot kívánok!!Nagyon szép lett a tortád!!

    VálaszTörlés
  9. Boldog Szülinapot utólag is:) Imádom a gesztenyét, a torták pedig nagyon jól sikerültek, a díszítés is nagyon tetszik:)

    VálaszTörlés
  10. Boldog szulinapot kivanok! Nagyon szep es fincsi torta!!!

    VálaszTörlés
  11. Isten éltessen sokáig! Gyönyörű torták,kár hogy nekem nem jutott belőle.

    VálaszTörlés
  12. Nagyon sok boldog szülinapot kívánok! A torták gyönyörűek, az a szeletke a tányéron jó is lesz nekem! :))

    VálaszTörlés
  13. Boldog szülinapot kívánok! A torta nagyon fincsi lehetett..:)

    VálaszTörlés
  14. Nagyon szépen köszönöm Mindenkinek a jókívánságokat! Meg a tortát illető dicséreteket:-)

    VálaszTörlés
  15. Utólag had kívánjak boldog születésnapot és a keresztlányodnak pedig boldog névnapot!!! :))
    A gesztenye torta a kedvencem, én is sütöttem jó pár éve Esztim szülinapjára. Nagyon szép lett mindkét tortád, és az a szelet rendkívül guszta! :)

    VálaszTörlés
  16. Elkészítettem a krémet, előre sütött piaskótalaphoz. És mág másnap is nagyon folyós. A 7 deci tej rengeteg, a margarin nem dermed meg. Az egész krém folyik, kenni nem lehet. SZóval köszi ezt a nagyon jó receptet!

    VálaszTörlés
  17. Kedves Advica!
    Sajnálom, hogy nem sikerült a krém.
    A 7 dl tej 2 csomag pudingporhoz nem sok, keménynek kell lennie. És hidegnek, mire a cukorral kikavart margarinhoz adjuk. Nem lehet, hogy 1 pudingport főztél a tejben? Mást nem tudok elképzelni...
    Üdv. Gerdi

    VálaszTörlés
  18. Kedves Gerdi! A recepted szerint most készült el a torta,bár másként díszítve.A tésztája puha,laza a krémje is nagyon finom.Köszönjük, hogy megosztottad velünk.Várjuk további sütijeidet! Üdvözlettel:Edit,Zoli

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Edit és Zoli! Nagyon szívesen:-) Én köszönöm, hogy megosztottátok tapasztalataitokat. A sütireceptek pedig jönnek és jönnek, ha nem is túl gyors tempóban:-)
      Üdv. Gerdi

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...