Sajtos csavart

Én, aki határozottan elutasítok mindenféle készterméket, rákaptam a leveles tésztára:-) Egyszer, régebben vettem   kíváncsiságból, de mikor megnéztem, mi minden van benne, azt mondtam, többet nem. De nemrég olyan csábító áron találtam, hogy nem bírtam ellenállni, ráadásul nem is tartalmaz annyi E betűt (vagy nem írták rá). Tetszett, még vettem. Azóta készült belőle sós rágcsa, rétes, krémes lap. S nincs még vége:-)
Ez volt az első:

Hozzávalók:

  • 1 csomag leveles tészta (50 dkg)
  • 10-15 dkg reszelt sajt
  • kevés só
  • 1 tojássárga
  • köménymag
A felengedett leveles tésztát vékonyra nyújtottam, felét megszórtam a kevés sóval elkevert sajttal, másik felét ráhajtottam, lenyomkodtam. Csíkokra vágtam, megsodortam, két végét összenyomtam, tepsibe helyeztem. Lekentem tojássárgájával, beszórtam köménymaggal. Előmelegített sütőben kisütöttem.

Rudakat akartam, több blogon láttam ilyet, de amint letettem a tepsibe, csavarodtak ki. Hogy ne az ő akarata érvényesüljön, karikát alakítottam belőle, így már esélye sem volt. De jól össze kell nyomni a találkozásnál, mert volt, amelyik kicsit szétvált.


7 megjegyzés:

  1. ötletesen kiszúrtál a csavarodós "eszükkel"

    VálaszTörlés
  2. Jó kis sós süti! Szoktam én is levelestésztából néha sütni finom, legközelebb tojásfehérjével kicsit kend be ahol összehajtod akkor nem válik szét!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon helyesek ezek a kis koszorúk! nincs ezzel a leveles tésztával semmi, sőt, én is előszeretettel használom olykor.

    VálaszTörlés
  4. 4Gyerek, köszi! Nehogy már a tészta járjon túl az én eszemen:-)

    Éva, köszönöm! A tippet is. Hogy nekem hogy nem jutott eszembe!

    Márti, köszi! Ezután én is gyakrabban fogom használni, a kényelem ere is rávett:-)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon tetszik a formázás:) Én is rákattantam a leveles tésztátra, de most házilag gyártom. Itt ugyanis csak daraboltat lehet kapni.

    VálaszTörlés
  6. Ne szégyelld ;DDD én is szoktam venni, hozok is majd a napokban egy finomságot amit ezzel a tésztával sütöttem! Jól néz ki ez a sós tekercs!! :)

    VálaszTörlés
  7. Újabb adagot vettem belőle, hiába, kényelmesebb, mint hosszan hajtogatni:-)))
    Várom a Te finomságodat is!

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...