Juhtúrós pogácsa

Hét közben, általában szerdán is sütök valamit, ez többnyire kelt tészta, s az utóbbi időben valami sós. A múlt héten is éppen sós sütire fájt a fogam, ezért kivettem a mélyhűtőből egy kis csomag juhtúrót, s ebből sütöttem pogácsát.
Még az otthoni időkben mindig volt juhtúrónk. Anyukám megvett a piacon 1-2 gömbölyű, szakértő szemekkel és ízléssel kiválasztott házi juhsajtot, amit néhány napos érlelést, csepegtetést követően lereszelt, besózott, meggyúrt, egy edénybe belenyomkodta, s erre rájártunk. Aztán már mikor mélyhűtő is állt a házhoz, abban egy évig is elállt. 
Ha éppen úgy adódik, mostanában is hozunk otthonról juhsajtot. Tavaly Anyósomék hoztak, ami aztán bekerült a mélyhűtőbe. Ebből került a pogácsába.
Hozzávalók:
  • 70 dkg liszt
  • 25 dkg juhtúró
  • 10 dkg margarin
  • 1,5 kiskanál só
  • 1-2 dl tej
  • 3,5 dkg élesztő
  • 1 kiskanál cukor
  • 1 kis pohár tejföl
  • 2 tojás sárgája 
  • 1 tojássárga + 1 evőkanál tej lekenni
  • 1 evőkanál zsír a rétegezéshez
Így készült:
1 dl meleg tejben elkevertem a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt, hagytam felfutni.
Közben a lisztet, sót összevegyítettem, elmorzsoltam benne a margarint, juhtúrót. Hozzáadtam a tejfölt, a tojássárgákat, az élesztős tejet, megdagasztottam. Nekem elég volt 1 dl tej, de szükség esetén lehet még tenni hozzá.
Letakarva 30-40 percig kelesztettem. Ekkor téglalap alakúra nyújtottam, megkentem 1 evőkanál zsírral, feltekertem, mint a kalácsot. 
Újabb fél órányit kelesztettem, ekkor kinyújtottam, tetejét bevagdostam, pogácsaszaggatóval kivágtam. Tepsibe rakosgattam, tetejét lekentem a tejjel elkevert tojássárgával. 
Előmelegített sütőben pirosra sütöttem.
Munkába is vittem belőle, a kolléganők is elégedettek voltak vele:-)

34 megjegyzés:

  1. Házi juhtúróhoz sajnos nem jutok, de pont ma vettem egy kis csomaggal a boltban. Annyira helyesek a pogácsáid, hogy fél adagot sütök én is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka, a bolti juhtúró is finom, én is veszek időnként belőle. Fél adagból is lesz jócskán, de én mindig sokat sütök, mert mire mindenkit felpakolok, nem is marad. Sok sikert hozzá!

      Törlés
    2. Szívem szerint 70 deka lisztből sütném, de a juhtúró csak 125 g-os! :)

      Törlés
  2. De finom ez a pogi teával! Eddig csak tehéntúróból csináltam, de gondolom a juhturos is nagyon finom lehet.Ha kapod akkor jó, egyébként sokkal drágább mint a tehéntúró.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, köszönöm! Szerintem juhtúróval még finomabb a pogácsa, de tény, hogy jóval drágább...

      Törlés
  3. Isteni pogácsa, nagyon szeretem, azért a kis kosárnyiért fél napig a tenyeremen hordoználak :D Nagyon tetszenek a kis kriglik ott a háttérben! Nekem a kedvenc kávéscsészéim ilyen állványon lógnak :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuska, köszönöm! Ha tudtam volna:-))) Azok a kis bögrék a kedvenceim, bár van jó néhány társuk.

      Törlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  5. Hű de szépek a pogácsáid! Látom Te is elővetted a korondi vásárfiát :) Nagyon aranyos kis bögrék, ilyen mintával nekem is van kistányérom, kis vázám és gyertyatartóm. Nagyon szeretem őket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, köszönöm! Persze, csak hogy lásd, hogy nekem is van:-))) Szeretem őket, egész boltot képes lennék hazahurcolni. Csak lassan már nincs hova tennem...

      Törlés
  6. Nálunk is már minden polc tele van, de legközelebb is körülnézek, ha arra járunk... :) A fadolgaikat is nagyon szeretem, olyat is szoktunk venni.

    VálaszTörlés
  7. Nagyon kis helyesek! Kérek szépen!!

    VálaszTörlés
  8. Azt elhiszem, hogy a kolléganőknek is ízlett... :)) Tökéletes ez a pogácsa! Tetszenek a bögréid is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem a bögrék jobban tetszenek:-) Köszönöm, hogy így gondolod!

      Törlés
  9. Nagyon finom lehet, és azok a kis bögrécskék a háttérben nagyon helyesek!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon szépek a pogácsáid!!Én is majdnem sütöttem pogit tegnap igaz nem juhtúróval, de aztán változott a terv.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Zsuzsa! Én is szoktam ilyen majdnem-sütni dolgokat, gyakran az utolsó pillanatban, amikor már előkészítem a hozzávalókat, változtatok az eredeti terven.

      Törlés
  11. Rajongok a pogácsákért! Ilyet még nem sütöttem, nagyon tetszik! Gyönyörűek lettek! :))

    VálaszTörlés
  12. Gyönyörű szépek! Naná, hogy ízlett a melóban is, még jó hogy... szeretem a pogácsát, de jobban szeretem mikor nem nekem kell megsütni. :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Csilla! Akkor azért szeretik a süteményeimet, mert nem nekik kell megsütni:-)))

      Törlés
  13. Nagyon guszták ezek a pogácsák! Megértem, hogy ízlett a kolleganőidnek! :)
    Nézz be hozzám, szeretnék egy díjat átadni!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marika, nagyon kedves vagy!
      Köszönöm a díjat, megyek is, megnézem!

      Törlés
  14. Imádjuk a juhtúrót és minden belőle készült finomságot. Többször vásároltam piacon, termelőktől, üzletben, de a házilag elgyúrt túró az igazi. Remek pogácsa!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. HajniZoli, köszönöm!
      Ugye, hogy a házi a legjobb? Mint mindenből.

      Törlés
  15. Any, köszönöm! Üdvözöllek olvasóim között!

    VálaszTörlés
  16. kipróbáltam,isteni lett! :P köszi a receptet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen! Örülök, hogy ízlett a pogácsa:-) Köszönöm a visszajelzést!

      Törlés
  17. nagy pogácsa imádó vagyok és ez lett a legfinomabb juhtúrós, amit eddig sütöttem! köszönöm :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Edit, nagyon szívesen:-) Örülök, hogy ilyen sikeres lett a pogácsa! Köszönöm a visszajelzést. Ja, én is pogácsarajongó vagyok, 2-3 hetente muszáj sütnöm:-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...