Édességek sütés nélkül, meleg napokra

...de hidegebb napokon sem megvetendőek:-)
Hiába húztam bele kissé, még mindig sok az elmaradásom . Ezért a hasonlókat egy kalap alá veszem.
A szinte kibírhatatlan melegben nem igazán volt az ember lányának kedve bekapcsolni a sütőt, bár én néha megtettem, de készültek finomságok anélkül is, hogy befűtsem a konyhát. Ezeket gyűjtöm most csokorba.

Málnás tejberizs


A család férfitagjai ettek valahol gyümölcsös tejberizst, s mindketten el voltak ragadtatva, milyen finom volt. Be is fészkelte a fejembe magát a gondolat, hogy én is elkápráztassam őket hasonló földi jóval. Néhány nap múlva Anazar blogján láttam egy fenséges epres tejberizst, végül is ez ihletett meg. Így hát elkészült a saját változatom a pasibolondító tejberizsből.

 Hozzávalók:

  • 2,5 dl rizs
  • csipet só
  • 1,5 dl víz
  • 6 dl tej
  • 5 evőkanál cukor
  • 1 csomag mélyhűtött málna
  • 2,5 dl tejszín
  • 2 csomag vaníliás cukor + ízlés szerint cukor
Így készült:
A rizst megmostam, majd a csipet sóval és a vízzel főni tettem. Mikor elfogyott a víz alóla, ráöntöttem a tejet,  hozzáadtam a cukrot, s kis lángon, időnként megkeverve, puhára főztem a rizst.
Mikor kész lett, azon forrón felét tálba simítottam, rászórtam a málna nagy részét úgy fagyosan, s beborítottam a többi tejberizzsel.
A tejszínt felvertem, a rizsen elsimítottam, vagy inkább borzoltam, s rászórtam a maradék málnát.
A fagyos málnától hamar kihűlt, így elkészülte után szinte azonnal neki is álltunk.

Valóban finom, a fiúk is elismerően tüntették el a tányérjukról. 
A rizst azért szoktam vízben előfőzni, mert a tejben irtó lassan puhul meg. Így a víztől kissé már megduzzad, s hamarabb kész lesz. 

Kekszes málnás édesség

Azon töröm a fejem, hogy milyen alkalomra is készült. Az márpedig biztos, hogy valamit meg szerettünk volna "ünnepelni", az ünnepekhez meg desszert is jár, s ez vacsora előtt jutott eszembe. Gyorsan körülnéztem, mit is tudnék hirtelenjében alkotni. Hát alkottam, s még finom is lett.


 
Hozzávalók:

  • 4 dl tejszín
  • 2-3 evőkanál cukor
  • 2 csomag habfixáló
  • 1 kis pohár tejföl
  • 8 darab vajas keksz
  • 30-40 dkg málna
Így készült:
A tejszínt a cukorral felvertem, mikor elérte a kívánt állagot, hozzáadtam a habfixálót. A tejfölt hozzákevertem.
Egy tál aljára tördeltem a keksz felét, erre került a málna fele. Ráhalmoztam a tejfölös habot. A többi kekszet is rátördeltem, rászórtam a maradék málnát.
Másnap valószínűleg még finomabb lett volna, mert a keksz megszívta volna magát. De így is fincsi volt, a ropogós keksszel, savanykás gyümölccsel és sok habbal.

Tejfölös málna, vagy gerzemürze

Gyors egymásutánban két blogon is találkoztam ezzel a finomsággal. Előbb a Sütikuckóban, majd Csillánál láttam a más-más néven, de hasonlóképpen készített finomságot.
Én kevesebbet készítettem, mert ugye mostanság kettesben vagyunk a Leányzóval. Holnap hozzuk haza Gergőt, de aztán megy Hédi, így megint csökkent létszámban leszünk.  De aztán együtt megyünk nyaralni, már napok óta az körül forognak a gondolataim:-)
No de térjek vissza a tejfölös finomságra. Elkészült, hűtőben pihent, s egy nagyon finom, krémes, könnyű, üdítő édesség lett!




Hozzávalók:
  • 5 dl tejföl
  • 10 dkg cukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 12 darab babapiskóta
  • kb. 30 dkg málna (mélyhűtött)
Így készült:
A tejfölt a cukorral és vaníliás cukorral addig kevertem, míg a cukor feloldódott. 
A tál alját befedtem babapiskótával, rászórtam a málna felét, ráöntöttem a tejföl felét. Majd a többi piskóta, málna s tejföl következett. 
Lefedve hűtőbe tettem, s fél napig várt sorsára.
Másnapra is maradt belőle, s akkor talán még finomabb volt. Nem is gondoltam volna, hogy tejfölből ilyen finom krém lesz.

Így visszanézve látom, hogy igencsak hasonlóan néznek ki, s mindegyik málnás. De az nem egy hátrány! Meg aztán mifelénk van bőven belőle.

12 megjegyzés:

  1. Hmmm...ilyen sorrendben jöhet...:)

    VálaszTörlés
  2. Ilyen sorrendben nekem is jöhetne :)
    Nagyon elkényezteted a családodat ennyi finomsággal :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, Neked is küldöm:-)
      Ezek úgy három hónap leforgása alatt készültek, azért napi szinten nem kapnak ilyen finomságokat. De mi tagadás, az átlagnál több sütiben részesül a család.

      Törlés
  3. Nem tudnék választani, mindegyik újdonság számomra és egyik jobb mint a másik! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teller-cake, én most a tejfölöset választanám, bár mindegyik finom.

      Törlés
  4. Nahát, átöltözött a blogod! Nagyon tetszik!
    Szeretem a sütés nélküli édességeket. Mindet kérem szépen. :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Petra, köszönöm! Én még mindig barátkozok vele, az előző, egyszerű "ruha" jobb volt. Tetszik, tetszik, de mégis sok...
      Téged sem hagylak ki, küldöm:-)

      Törlés
  5. Mennyi finomság! Legjobban a gerzemürze tetszik, de bármelyikből elfogadnék egy adagot! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka, köszönöm! Én is attól voltam legjobban elragadtatva, de mindegyik finom.

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...