Bögrés mákos lekvárral

Gabriella nagyon aranyos volt, amikor afelől érdeklődött, mi van velem, mert rég voltam a blogon. Régen bizony! De mindössze annyi történt, hogy vége lett a szabadságnak, s olyan nehéz visszarázódni a dolgos hétköznapokba! Meg aztán így év elején amúgy is van tennivaló bőven, munkahelyen s itthon is. Közben sütögettem is, de kevesebbet, mint egyébként.
Múlt hét végén nyárbúcsúztató bulit tartottunk itthon, tegnap az iskolában volt programunk, ma meg végre az egész napot -na nem egészen, csak délután 3-ig- a konyhában tölthettem, kedvemre, háborítatlanul:-) Jól esett, de tényleg.
Ezt a sütit is ma sütöttem, a párja is jön hamarosan.

Hozzávalók, 2 dl-es bögrével mérve:

  • 1 bögre mák
  • 2 tojás
  • 1,5 bögre cukor
  • 1,5 bögre liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 bögre tej
  • fél bögre olaj
  • nagy csipet fahéj
  • kis üveg sárgabaracklekvár
  • fahéjas porcukor beszórni
Így készült:
A mákot megdaráltam.
A tojásokat a cukorral elkevertem, majd hozzáadtam a lisztet, darált mákot, sütőport, fahéjat, tejet. Alaposan elkevertem, utoljára az olajat vegyítettem hozzá, több részletben.
Sütőpapírral bélelt tepsibe (34×28 cm-es) simítottam a masszát, előmelegített sütőben tűpróbáig sütöttem.
Mikor kihűlt, vízszintesen kettévágtam, óvatosan, mert törékeny a tészta. Lekvárral töltöttem, jó vastagon. Fahéjas porcukorral szórtam be, majd szeleteltem.

Nem rég fedeztem fel magamnak azokat a kis méretű, olvasói recepteket tartalmazó lapokat. Ezek egyikében találtam ezt a sütit, persze "kissé" átírtam. Az eredetiben nem volt lekvár (viszont volt csoki a tetején), de első látásra eldöntöttem, baracklekvár lesz a közepében. Mert amúgy nem részesítem előnyben a kevert sütiket, csak ha valamivel elveszem a szárazságát. Így (is) nagyon finom lett, puha tészta, bőséges savanykás lekvár, enyhe fahéj íz. És a család nem reklamált a mák miatt:-) Mert eddig még egyszer sikerült olyan mákos sütit sütnöm, amire azt mondták, hogy finom. Lassan csak megszerettetem velük...

28 megjegyzés:

  1. Abszolút egyetértek, szerintem is sokkal finomabbak ezek a sütik egy kis lekvárral! Nagyon guszta a mákos sütid, velem így, virtuálisan is sikerült megszerettetned! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka, köszönöm! Akkor így, lekvárosan, virtuálisan küldök neked néhány szeletet:-)

      Törlés
  2. Jó, hogy minden rendben! Ha mákos, jöhet:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mági, annyira kedves vagy, hogy máris küldöm!

      Törlés
  3. Azt hiszem meg van a mai süti adag...:) Örülök, hogy újra itt vagy!

    VálaszTörlés
  4. Válaszok
    1. Timea, szerintem finom, de ha még a családnak is ízlett, gondolhatod:-)

      Törlés
  5. Ha nem eszi meg esetleg a család a mákos sütidet legközelebb, hívj bátran engem - tiszta pucolást fogok végezni, ígérem...! :-D

    VálaszTörlés
  6. Már vártam, hogy mikor jelentkezel valami finomsággal... :) Örülök, hogy végre volt egy kis időd a konyhában "szöszmötölni", és megnyugodtam, hogy minden rendben van, csak időhiányban szenvedsz Te is - tényleg hiányoltalak. :)
    A süti klassz, szívesen levennék a tányérodról 1-2 szeletet. Annál is inkább, mert már ezer éve nem sütöttem semmilyen mákos sütit. :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabriella, jöttem volna hamarabb is, de mire eljutottam volna idáig, már jobban vonzott az ágy:-) Aranyos vagy, köszönöm, ilyen sorokért érdemes jönnöm:-)
      Én sem sütök túl gyakran mákkal, mert csak én kedvelem. Azt az 1-2 szeletet küldöm is neked!

      Törlés
  7. Finom lehet:) Szépek a fotóid:)

    VálaszTörlés
  8. Jóféle mákos-bögrés. Tetszik a baracklekvár benne!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajni, az bizony:-) Nekem is tetszik benne a lekvár, anélkül nem is csúszna.

      Törlés
  9. A bögrés sütiket szeretem, meg a mákot is:) Nálunk mindenki szereti a mákot, kivéve a párom, szerinte olyan, mintha földet enne. De jó ötle volt a lekvár a közepére.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu, jók is a bögrés sütik, én valahogy mégsem sütök túl gyakran. Pedig mérleg sem kell hozzá...
      Az én Párom sem igazán szereti a mákot, de ő nem állt elő ilyen elfogadható indoklással:-)

      Törlés
  10. Fincsi lehetett, én is szoktam néha hasonlót sütni. Nálunk mindenki szereti a mákot, a lekvár nagyon jó ötlet bele.
    A galagonya ágas képeid nagyon tetszenek!
    Az erdélyi útról mikor lesz folytatás? Egy rész még nekem is vissza van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, köszönöm!
      Nekem nem csak egy rész van hátra az erdélyi útból:-) A héten nem igazán lesz még időm, nem gondoltam, hogy ennyire el fogom húzni...

      Törlés
  11. Tényleg szuper ötlet a lekvár, bár én anékül is szeretem az ilyen sütiket, főleg, hogy mákkal készült!! :))
    Remélem jól telt a nyarad és kipihenten vágtál bele a munkába! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Barbi, köszönöm:-)
      A nyár igazán jól telt, csak olyan rövid volt:-) Főleg így, visszatekintve. Azt nem mondanám, hogy kipihentem magam, de a kikapcsolódás teljes volt!

      Törlés
  12. Örülök, hogy rám találtál! Üdvözöllek olvasóim között:-)

    VálaszTörlés
  13. A legjobb bogres makos suti EVER!! sok receptet kiprobaltam ,de ez biztos siker! koszi hogy megosztottad! Bori

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Bori! Örülök, hogy kipróbáltad s ilyen sikeres lett! Nagyon szívesen:-)
      Én meg köszönöm, hogy megírtad:-) Üdvözlettel: Gerdi

      Törlés
  14. Kedves Gerdi! Köszönöm ezt a receptet is. Mi sem vagyunk annyira mákosak, de gondoltam, mivel a bejglit egyáltalán nem esszük, azért karácsony közeledtével csak sütök valami mákosat is. Egy-két dolgot kicseréltem a hozzávalókban, mert pár hónapig ezelőtt regenoroztam (ez egyfajta méregtelenítő kúra), és próbálom tartani a kúra alatt használt egészségesebb alapanyagokat. Így például cukor helyett kókuszvirágcukor került bele, fehér liszt helyett zabliszt, olaj helyett pedig zsír. És apukám által készített isteni finom cseresznyelekvárral töltöttem meg, ami rendkívül passzolt a mákkal szerintem. A tészta tényleg puha, csak nekem egy picit omlós lett, a fogyasztáshoz mindenképpen ajánlatos asztalhoz ülni, mert könnyen szétesik. De ízre mindenesetre nagyon fini! ;)
    Üdvözlettel,
    Zsuzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsuzsi! Igazán örülök, hogy sorra próbálod ki a receptjeimet! :-) Ez a mákos nekünk is ízlett annak idején, azóta nem sütöttem. Mert mindig valami mást sütök. Elég kevés a visszatérő recept. Hogy túlságosan omlós lett, a zablisztnek és zsírnak is betudható. A zabliszttel készült sütik mindig szárazabbak. Esetleg legközelebb több tojást tegyél bele, hogy összefogja a tésztát. De a lényeg, hogy ízlett!
      Jó sütögetést (én holnap fogok sütni :-) ) és boldog karácsonyt kívánok Nektek!

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...