Grízkrémes piskóta

A nyár szinte úgy telt el, hogy nem sütöttem semmi krémeset. Most már hiányzott, mert mi tagadás, ezek a kedvenceim. Így a mákos kevert mellett összedobtam egy grízkrémes piskótát. Öröm volt nézni, hogy fogy a tányérról:-) Lehet, nem csak én éheztem ki rá?

A piskótához:
  • 6 tojás
  • fél csomag sütőpor
  • fél dl olaj
  • csipet só
  • 9 evőkanál cukor
  • 8 evőkanál liszt
  • 1 evőkanál kakaó
A krémhez:
  • 6 dl tej
  • 4 evőkanál gríz
  • 15 dkg cukor
  • 25 dkg margarin
  • 1 csomag Bourbon vaníliás cukor
A tetejére:
  • 1 evőkanál kakaó
Így készült:
A piskótához a tojásokat szétválasztottam. A sárgákat fele cukorral kikevertem, majd hozzáadtam az olajat, belevegyítettem, majd a kakaót és a sütőport is. Közben Férjem felverte a fehérjéket csipet sóval és a maradék cukorral. A habot a kikavart sárgákhoz borítottam, kanalanként belekevertem a lisztet, óvatosan, hogy ne törjön össze a hab.
Sütőpapírral bélelt, nagy tepsibe simítottam, 180 fokra előmelegített sütőben tűpróbáig sütöttem.
Mikor kihűlt, vízszintesen kettévágtam.
A krémhez a tejben a cukor kisebbik részével megfőztem a grízt. Időnként megkavarva hagytam kihűlni. Közben a margarint a többi cukorral  és a vaníliás cukorral elkavartam, majd kanalanként hozzáadtam a tejbegrízt. Habosra kavartam.
Fele krémet a két lap közé kentem, másik felét a tetejére.
A kakaót szűrőbe tettem, beszórtam vele a sütit.
Azonnal szeleteltem s ettük is!
Éppen elfogyott a holland kakaó, ezért másikat használtam. Elég sápadt lett tőle a piskóta, tehettem volna belőle 2 evőkanállal is. De így sápadtan is finom volt:-)

26 megjegyzés:

  1. Jók ezek a krémes lapok! Nálunk is gyorsanfogyós lenne:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajni, jók bizony! Bár enyémek nincsenek kiéhezve a sütire, ezt mégis úgy nyakalták, mintha hetek óta nem kaptak volna sütit:-)

      Törlés
  2. Tavaly nyáron én is sütöttem hasonló grízkrémes sütit Anyukám névnapjára. Nagyon-nagyon ízlett, csak annak szalalkáli van a tésztájában - valószínű amiatt nem sütöttem azóta. Bár nagyon finom omlósak a szalalkális sütik, csak sütés közben az az erős szag...
    Látom, a Tied sütőporos, jó recept, szívesen meg is kóstoltam volna. Én nem vagyok nagy krémes rajongó, de néha nagyon meg tudom kívánni - pl. most is nálad. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabriella, én kimondottan szeretem a szalalkális sütiket. Az igaz, hogy sülés közben igencsak fojtós szaga van, de a lapok mindig jó puhák, s az ízén nem érezni semmit a szagából.
      Nekünk nagyon ízlett ez a süti, csak ajánlani tudom:-)

      Törlés
  3. Nagyon jól néz ki, most én is megkívántam :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin! Már rég elfogyott, így nem tudlak megkínálni, pedig szívesen tettem volna:-)

      Törlés
  4. Nagyon finom lehet mert szeretem a grizkremet :).

    VálaszTörlés
  5. Imádom a grízes krémeket annyira finom tud lenni! Nagyon guszta! Lelki szemeim előtt már látom hogy kipróbálom és kakaópor helyett fahéjat szórva rá eszem és eszem...!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, köszönöm! Fahéjjal is finom lehet. Én a tejbegrízt csak lekvárral vagy fahéjas cukorral eszem, ez is hasonló lehet.

      Törlés
  6. Nagyon finomak a grízes krémek, különösen így, kakaós lapok közé töltve! :) Guszta nagyon a sütikéd! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka, köszönöm! Nem túl gyakran készítek grízes krémet, bár valóban finomak. Piskótába még sose kentem, pedig jól illenek egymáshoz:-)

      Törlés
  7. A nyár nálunk is majdnem így telt el. :D Viszont ahogy beléptem az oldaladra a lányom felkiáltott: anya! ezt süssük meg ma! Így most készül nálunk is ez a sütike. :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csilla, puszilom a Lányod:-) Remélem, nem okoz csalódást (bár az előzmények nem ezt sejtetik:-))!

      Törlés
  8. Örülök, hogy jól telt a nyarad, még, ha teljesen ki sem pihented magad, megsúgom a nyaralós egy hetünkön fáradtam el a legjobban, annyit mentünk! :DD
    Ez a finom krémes süti pedig nagyon könnyen elkészíthetőnek tűnik!! Imádom a tejbegrízt, mostanában többször készítettem, szerintem imádnám a sütidet is! :) Elmentem! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Barbi, annyira kedves vagy! A mi nyaralásunk is inkább lelkileg volt pihentető, de úgy nagyon.
      A süti valóban könnyen elkészíthető, kakaós piskóta egy kis krémmel. Te is tejbegrízrajongó vagy? Akkor nem okozhat csalódást!

      Törlés
  9. Elkészítettem, SZÉP és FINOM lett, pedig egy kicsit tartottam a krémtől, de kár volt. Nagy sikere van! Köszi! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katus, nagyon szívesen:-) Örülök, hogy elkészítetted, hogy szép és finom is lett!

      Törlés
  10. Barbinál láttam meg ezt a nagyon kívánatos sütit, s muszáj volt a földimnél is is meglesni, ha már tőle származik ! :) Annyira megtetszett, hogy most fogok is hozzá, s megsütöm! :) Ha jól sikerül, egyel több blogban fog már szerepelni...ha nem (mert tudok ám egyszerű dolgokat is elbénázni) , akkor csöndben elmajszoljuk! :) Köszi az ismét kitűnő receptet!! Puszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marika, már láttam, hogy nem kellett csendben elmajszolni azt a sütit:-) Sőt, már torta is készült belőle!

      Törlés
  11. Nagyon tetszik ez a krémes sütikéd, megkérnélek a tepsi méretét, ha lrírnád. Köszönöm szépen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy elnyerte a tetszésedet! Azonnal írom a tepsi méretét: 28×34 cm-es.
      Sok sikert a sütéshez!

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...