Rahátos kalács

Legutóbb is hoztunk magunkkal rahátot az erdélyi útról. Csak úgy magában is csemegézhető, de nem igazán járunk rá, többnyire kalácsban vagy kifliben végzi. Ezúttal kalács töltelékeként tett jó szolgálatot.
Már van rahátos kalács a blogomon, de az másképp készült. Meg aztán lassan kemény két éves blogos múlt után nem csoda, ha néha ismétlem önmagam...
Hozzávalók:
  • 60 dkg fehér búzaliszt
  • 20 dkg rétesliszt
  • 6 dkg cukor
  • 5 dkg vaj
  • csapott kiskanál só
  • 1 tojás
  • 5 dl tej
  • 3-4 dkg élesztő
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 40-50 dkg rahát
  • 1 tojássárga lekenni
Így készült:
3 dl tejet megmelegítettem, elkevertem benne kevés cukrot, belemorzsoltam az élesztőt. Hagytam felfutni.
A kétféle lisztet, sót, cukrot, vaníliás cukrot, citromhéjat összevegyítettem. Hozzáadtam a tojást, az élesztős tejet, a többi langyos tejet, s simára dagasztottam. Ha lágy lenne a tészta, kevés lisztet lehet még tenni hozzá. Ekkor dagasztottam bele a megolvasztott, de nem forró vajat.
Pici liszttel megszórva, letakarva hagytam megkelni.
A rahátot kisebb hasábokra vágtam.
Mikor megkelt, 3 részre osztottam. Mindegyiket téglalap alakúra nyújtottam, kiraktam rahátdarabkákkal s felsodortam. Tepsibe tettem őket, hagytam 15-20 percet kelni.
A tojássárgával lekentem őket, s előmelegített sütőben szép pirosra sütöttem.

Romániában az üzletekben is kapható foszlós rahátos kalács. Középiskolás korunkban a zsebpénzünket összepótolva, az iskolai büfében előszeretettel vásároltunk egy-egy fél rudat belőle, s közösen elfogyasztottuk. Persze sietve, mert a nagyszünet nagy része sorban állással telt-)

4 megjegyzés:

  1. Mi is nagyon szeretjük a rahátos kalácsot! :)
    Szépek lettek a te kalácsaid! :)

    VálaszTörlés
  2. Én még nem ettem ilyen kalácsot, de ez most változni fog:)
    Nagyon szépek lettek!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett a kalácsod, és milyen sok készült belőle :)
    Rahátot nekünk most sajnos nem sikerült hoznunk, pedig szerettünk volna, de épp nem volt a torockói boltban :(

    VálaszTörlés
  4. Ó, ezt a fincsi kalácsot most már én is el tudom készíteni, mivel van rahátom. Már csak azt kell eldöntenem, hogy a fonott kalácsot vagy ezt süssem, egyik szebb, mint a másik! :)

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...