Kétszínű bögrés süti lekvárral

Valószínűleg már megszállott vagyok, már ami a sütirecepteket illeti. Nem elég a kismillió receptes magazin, a számtalan könyv, már nem is tudom, hány füzet és lapocska innen-onnan megkaparintott receptekkel teleírva, az internetet is igénybe veszem. Mi tagadás, gyorsabb, mint 20-30 újságot végignézni a keresett receptér, s biztos, az utolsóban lesz. Ha egyáltalán megtalálom.
Időnként beírom a keresőbe egy bizonyos, elkészítésre kiszemelt süti nevét, s persze mindenfélét kidob nekem, én meg az elkészítésre érdemesnek szánt recepteket le is firkantom. Nehogy ne legyen mit süssek legközelebb. Ezt is egy ilyen kaland alkalmával szemeltem ki. (Itt találtam.) Mikor hozzáláttam, jöttem rá, hogy szinte ugyanaz, mint a nyáron készített poharas süti. Csak 5 tojás kellett volna bele 3 helyett, én szerencsére csak 4-et tettem, de ez is soknak bizonyult. Kissé híg lett a tészta, le is vándorolt a lekvár a süti legaljára. De így is elfogyott.

Hozzávalók:
2 dl űrtartalmú bögrével mérve:

  • 2 bögre cukor
  • 4 tojás (3 is elég)
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 bögre olaj
  • 1 bögre aludttej (vagy tej)
  • 3 bögre liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 evőkanál kakaó
  • kis üveg lekvár
Így készült:
A cukrot, vaníliás cukrot a tojásokkal simára, kissé habosra kevertem. Hozzáadtam az olajat, addig kevertem, míg egyneművé vált a cukros tojással. Beleöntöttem az aludttejet, majd fokozatosan a lisztet, sütőport, közben kevertem. Mivel a 4 tojás, ráadásul jó nagy tojás soknak bizonyult, a tésztán még harmad bögrényi liszt hozzáadásával javítottam kicsit. Így is jobban folyt a kelleténél. 
Fele tésztát kikent tepsibe öntöttem, úgy, hogy ellepje az alját. A másik felébe belekavartam a kakaót, s az előző tetejére öntöttem, úgy, hogy lehetőleg befedje. Ez nem egészen sikerült, mert kenni nem lehetett, csak csorgatni. 
A lekvárt kiskanállal a tésztára rakosgattam, egymástól egyenlő távolságra. 
180 fokra előmelegített sütőbe toltam a tepsit; addig sütöttem, míg a széle pirulni kezdett. Tűpróbát is végeztem azért. ( A tésztába szúrt kötőtű vastagságú, erre a célra használt eszközömre nem szabad ragadjon a tészta. Ha ragad, akkor még sütni kell, esetleg mérsékelve a hőfokot.)
A kisült süti állagával nem volt semmi gond, kellemesen harapható, puha tészta lett. Csak annyi volt a gond, hogy a lekvár lesüllyedt az aljára. Helyenként annyira, hogy tészta sem maradt alatta, úgy kellett felszedni a tepsi aljáról. Eperlekvárt használtam, de bármilyet el tudok képzelni bele. Gyümölcsdarabokkal is készíthető, úgy is finom lehet. Mondjuk meggyel:-)





25 megjegyzés:

  1. Hmm, nekem jöhetne, nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  2. Szeretem az ilyen sütiket, sokszor a legegyszerűbb a legfinomabb:)
    Elképesztő, hogy mennyit sütsz!!! Minden elismerésem:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom egy csupor kaveval :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szeretem az ilyen egyszerű sütiket! :)

    VálaszTörlés
  5. A receptgyűjtést illetően ismerős a helyzet, már tudatosan próbálom magam visszafogni az újság- és szakácskönyvvásárlás terén, néha azért elcsábulok. :) Igazán guszta lett a sütid, nagyon finom íze lehet az eperlekvárral! :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon finom lehet, jól esne most egy kockával belőle.

    VálaszTörlés
  7. Szeretem az ilyen gyorsan összedobható sütiket! Amilyen egyszerűek, olyan finomak!

    VálaszTörlés
  8. Egyszerű és nagyszerű ! Nagyon fincsi lehet! Én akár az egészet kikanalaznám! :) A fotókon nem látszik, hogy bármi baja lenne a sütinek, ezért csak dícsérni tudom!! Nagyon jó dolga van a családodnak, sok finomsággal árasztod el őket ! :)

    VálaszTörlés
  9. Fincsi lehet! Egy csupor tejjel bemajszolnék most vacsorára vagy két kockát úgy, ahogy van :-)

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm Nektek! Egy virtuális szeletre vendégeim vagytok:-)

    VálaszTörlés
  11. Ez a süti amilyen egyszerű olyan nagyszerű!!
    Örök hála a receptért! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsanna, szerintem is:-) Örülök, hogy elnyerte a tetszésedet!

      Törlés
  12. Én egy oriflames találkozóra készítettem el, mert nagyon szorított az idő. 5kor kellett indulni, fél4 után 10 perccel kezdtem neki, és kész lettem időre. Finom volt :) mindenkinek nagyon ízlett, de a lekvárt elfelejtettem rátenni az lemaradt :) :P de most barackot szórok a tetejére, mindjárt kezdek is neki a 4 éves kisfiammal, nagyon szeret segíteni :) mindenkinek csak ajánlani tudom, köszönöm a receptet :) Kocsis Kinga

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kinga, nagyon örülök, hogy a blogomról választottál sütit! Annak még jobban, hogy sikere volt! Barackkal is biztos finom lett:-)
      Üdv! Gerdi

      Törlés
  13. Nagyon finom ez a lekváros süti! Szeretem, mert nagyon egyszerű és gyorsan elkészíthető! Már többször megsütöttem! Köszönöm a receptet!!! :) Üdvözlettel: Henrietta

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Henrietta, nagyon szívesen! Örülök, hogy elnyerte a tetszésedet a süti! További jó sütögetést! Üdv! Gerdi

      Törlés
  14. Szia Gerdi! Most állok neki megsütni, nagyon tetszik az egyszerűsége, megkérdezhetem mekkora tepsiben sütötted?
    Kata

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kata! Az általam használt tepsi mérete 26×32 cm. Remélem, nem késtem el a válasszal!
      Sok sikert a sütihez! Remélem, Nektek is ízleni fog:-)
      Üdv. Gerdi

      Törlés
  15. Megcsináltam és nagyon finom lett de nekem a kakaos reteg nagyon suru volt ezert a lekvar lefolyt a tetejerol. de amugy jol nez ki es finom is lett a paromnak nagyon izlik :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sztella, örülök, hogy elkészítetted! Annak még jobban, hogy ízlett is! Ha legközelebb sütöd, s sűrűnek találod a kakaós részt, nyugodtan tehetsz hozzá 1-2 evőkanál tejet. További jó sütögetést!

      Törlés
  16. Hát ez nagyon jó, olcsó, egyszerű! A kedvenceim közé fog tartozni! Valóban elég hozzá a 3tojás, én úgy csináltam. Mindenkinek jó szívvel ajánlom!😋

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy Te is elkészítetted! Köszönöm a visszajelzést és az ajánlást! :-)

      Törlés
  17. Nagyszerű, ötletes süti receptek vannak DE - ami lényeges nagyon jól van leírva a recept. Én már valamikor régen sütöttem ilyet csak lekvár nem volt benne. A receptem valahogy elveszett és örülök, hogy most ismét rá találtam !! További sikeres sütést és recept továbbítást szívesen veszek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, nagyon kedves vagy! Örülök, hogy nálam leltél rá a receptre! :-)
      Igyekszem új recepteket is közzétenni- igaz, mostanság igencsak kevés a nap 24 órája...

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...