Apróságok

Karácsony előtt volt jó néhány nap szabadságom, amikor is minden napra beosztottam valami tennivalót. Mondanom sem kell, hogy úgy borultak a szép tervek, ahogy voltak, de a sütésre szánt napot szigorúan arra használtam fel. Akkor készültek ezek az apróságok. A mézes az korábban, a gyerekekkel egy délutánt elpepecseltünk velük.
Készült kókuszos, diós-kapucsínós -nekem ez ízlett a legjobban-, meg citromos-csokis.

 Kókuszos keksz

Hozzávalók:

  • 40 dkg liszt
  • 25 dkg vaj
  • 20 dkg porcukor
  • 20 dkg kókuszreszelék
  • 1 tojás
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 10 dkg fehér csokoládé a tetejére
Így készült:
Előbb a lisztet morzsoltam el a vajjal, majd a többit is hozzáadva összegyúrtam. Elég nehezen állt össze, kemény tészta lett, de végül csak sikerült tésztagombócot gyúrni belőle.
A tészta addig pihent, míg összeállítottam a többit.
Úgy fél centi vastagra nyújtottam, kiszaggattam, világosra sütöttem őket.
Kihűlés után gőz fölött felolvasztott fehér csokival csorgattam be. Leányzóm színes cukorkákat is szórt rájuk.
Kapucsínós-diós kiflik

Hozzávalók:
  • 35 dkg liszt
  • 10 dkg darált dió
  • 5 dkg kapucsínópor
  • 20 dkg margarin
  • 15 dkg cukor
  • 1 tojás
  • 1 csomag vaníliás cukor
Így készült:
A tészta hozzávalóit összegyúrtam, egy órányit hideg helyen pihentettem.
Három részre osztottam, mindegyiket hengerré formáztam. Kisujjnyi szeleteket vágtam belőlük, két tenyerem között formáztam, kiflivé hajlítottam.
180 fokos sütőben kisütöttem őket.
Terveztem a két végét csokiba mártani, de olyan finomak voltak önmagukban, hogy így maradtak.

Citromos-csokis apróság

Hozzávalók:
  • 40 dkg liszt
  • 18 dkg vaj
  • csipet só
  • 20 dkg porcukor
  • 2 citrom lereszelt héja
  • 1 citrom leve
  • 2 tojássárga
Bevonni:
  • 20 dkg étcsokoládé
  • 3 evőkanál olaj
  • színes cukorkák 
  • + lekvár összerakni
Így készült:
A tészta hozzávalóit összegyúrtam. A citromlét nem adtam hozzá egyszerre, annyi kell belőle, hogy összeálljon a tészta. Ha mégis puha, ragacsos lenne, liszt kerülhet még bele kevés.
1 órányi pihentetés után vékonyra nyújtottam, kiszaggattam, sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgattam, 180 fokos sütőben világosra sütöttem.
Kihűlés után áfonyalekvárral összeraktam. 
A csokit az olajjal gőz fölött felolvasztottam. Bevontam velük a sütiket. Mivel gyorsan fogyott a máz, az utolsókat már csak becsorgattam, hogy azok sem maradjanak csupaszok. Egy részükre színes cukrot is szórtam.
Ezek pedig naiv díszítésű mézeseink. De azért jól elszórakoztunk velük:-)
Nekifogtam összeállítani a tésztát minek nekem recept hozzá alapon. Tálba raktam 1 kg lisztet, 30 dkg porcukrot, 2 tojást, 3 dl mézet, 25 dkg margarint, két mokkáskanál (ez lehetett volna több) mézesfűszer-keveréket (házit), 1-1 citrom és narancs lereszelt héját. Gyúrtam, gyúrtam, s nem akart összeállni a tészta. Csak előhalásztam egy receptet, hát nagyjából ráhibáztam, de a margarint meg kellett volna olvasztani. Tettem bele még egy tojást, így csak összeállt, s jöhetett a nyújtás, válogatás a formák között, egymás keze előtt-alatt szaggatás, s egyik tepsi sütése a másik után. Már nem emlékszem, hány tepsivel lett, de sok volt. 
Megkevertük a mázat -20 dkg porcukor és 1 tojásfehérje-, alján kilyukasztott zacsiba raktuk, körbeültük az asztalt, s művészkedtünk. 

16 megjegyzés:

  1. Sok finom apró sütit készítettetek! Karácsony előtt nálunk is hagyomány a gyerekekkel díszíteni, azt szoktunk a fára is tenni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Hajni! Mi nem tesszük a fára, elosztogatjuk, megesszük.

      Törlés
  2. Milyen jó, hogy egy posztban egy szuszra megírtad ezeket az aprósütis jó kis recepteket. Sok jó egy helyen! Csodás program a gyerekekkel készülni az ünnepekre!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye, Vicuska? Magamat sem, meg Titeket sem fárasztalak annyit:-)
      Köszönöm!

      Törlés
  3. Gerdi, ezek olyan gyönyörűek, hogy csuda :)

    VálaszTörlés
  4. Sok szép finomságot sütöttetek, gondolom már nincs belőlük :-) Nagyon gusztán tálaltad.
    Én idén nem sütöttem sokfélét, igaz nem is voltunk sokat itthon. A mézesekből még van a fémdobozban, a bejgliből pedig a mélyhűtőben :-) a többi elfogyott már rég...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin! Már nincs belőlük, de nem rég fogytak el. Szilveszter után még volt belőlük, de rájártunk!
      Én a krémesekből tettem mélyhűtőbe, majd ha kihevertük a nagy evészeteket, előveszem:-)

      Törlés
  5. Húí, az összes nagyon jól hangzik!

    VálaszTörlés
  6. Ilyen sorrendben kérném őket, ha lehet.... ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsa, sajnos már nem lehet, mert elfogytak. Holnap zserbót sütök, az jó lesz?

      Törlés
  7. Nagyon klasszak a mézeseitek! Jó kis program közösen díszítgetni őket. Az idén karácsonyra én csak aprósütiket sütöttem, abból se túl sokfélét, és még ajándékoztam is belőlük. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csilla, köszönöm! Jó bizony, jól szórakoztunk egymás "ügyességén":-)
      Én az ünnepek előtt élem ki igazán a szenvedélyem, még túlzásba is viszem mindig, mert nem bírjuk megenni, aztán megy a maradék a mélyhűtőbe.

      Törlés
  8. Jaj, de szépek lettek! Látom sokat sütöttél karácsony előtt! :)

    VálaszTörlés
  9. Karácsonykor el voltunk telve a sok sütivel, most pedig de jó lenne elérni a tálcát, szívesen kóstolgatnék róla! :)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...