Rengős túrós

Itt a várva várt szabadság, s valamiért mégsem vagyok feldobva tőle... Pedig most már jut időm a blogra, süti pedig rengeteg sült közben, ugyanis a hétköznapi, nem éppen hétköznapi mennyiségű sütésen kívül egy "nagy" esemény termékei is várnak sorukra. Pünkösdben Fiam konfirmált, s erre az alkalomra összegyűlt a család, én meg előtte szokás szerint két napig szinte ki sem mozdultam a konyhából.
De most a legutóbbi sütős nap egyik termékét hozom. Nővéremékhez készültünk, meg volt még egy-két betartatlan ígéret, tartozás, ami alkalmat adott több süti készítésére. Egyikük ez a nekem nagyon ízlő túrós. Melegen rengős volt ugyan, de kihűlve szépen megdermedt.

Hozzávalók:
A tésztához:

  • 20 dkg margarin
  • 30 dkg liszt
  • 10 dkg cukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 tojás
A töltelékhez:
  • 75 dkg tehéntúró
  • 15 dkg cukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 2 tojás sárgája
  • 2 evőkanál gríz
  • 1 evőkanál tejföl
  • 1 citrom leve és lereszelt héja
A tetejére:
  • 2 tojás sárgája
  • 4 dl tejföl
  • 4 tojásfehérje
  • csipet só
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 3 evőkanál cukor
Így készült:
A tésztához valókat összegyúrtam. Kicsit ragacsos lett és lágynak is tűnt, ezért még teáskanálnyi lisztet gyúrtam hozzá.
Míg elkészült a töltelék és az öntet a tetejére, kamrába tettem.
A túrótöltelékhez villával összetörtem a túrót, majd összekevertem az összes többi belevalóval.
Az öntethez elkevertem a tejfölt a cukorral, vaníliás cukorral, tojássárgákkal. A tojások fehérjét felvertem a csipet sóval, és a tejfölhöz kevertem.
A tésztát két részre osztottam. Egyiket tepsi méretűre nyújtottam, elsimítottam rajta a túrót, befedtem a másik kinyújtott lappal. A tetejére borítottam a tejfölös öntetet.
175 fokra előmelegített sütőben 50 percig sütöttem.
Ekkor már enyhén pirulni kezdett a teteje, de még remegős volt. Mire kihűlt, jól szeletelhetővé szilárdult.

A receptet a Receptözön 2013/5. számában találtam, de alaposan átváltoztattam. Növeltem a hozzávalók mennyiségén, valamint a tetejére szánt tej helyett tejfölt használtam. Az öntetet 4 dl tej, tojássárga és felvert tojásfehérje keverékéből kellett volna készíteni. Tartottam tőle, hogy a tej alaposan eláztatja az egész sütit. Mert főzve ugyan besűríti a tojássárga a tejet, de mire a sütőben megszilárdulna, a folyadék tenné a dolgát. Vagy éppen ez lenne a lényeg? Nem volt bátorságom kipróbálni...
Így tejföllel viszont nagyon finom lett, pihe-puha, nem túl édes, meleg napokra való süti.

6 megjegyzés:

  1. Hát igazán jól néz ki :)

    VálaszTörlés
  2. Fantasztikusan néz ki ez a süti! A tetején az a tejfölös réteg nekem a mániám. Van a blogomon 2 vagy 3 recept ezzel a módszerrel. A tej nekem sem tetszik hozzá, jól döntöttél, látszik rajta, hogy isteni lehetett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Janka, köszönöm! Meg az egyetértést is, már ami a tejet illeti:-)

      Törlés
  3. Hű, de jó kis túrós!!! Rengősen, kevésbé rengősen is isteni lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuska, az bizony! Amúgy is szeretem a túrós sütiket, de ez azok között is vezető helyet foglal el:-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...