Citromfű szörp

Tavaly nem akart elég nagyra nőni a citromfű, hogy szörp lehessen belőle. Idén sem, de kaptam Nővéremtől egy csomót. Náluk szó szerint kaszálni lehet.
Áttanulmányoztam egy csomó receptet, szinte mindenik ugyanúgy készül. Hát én is majdnem úgy készítettem.


Hozzávalók:

  • 1 nagy csokor citromfű
  • 2 l víz
  • 3 citrom
  • 2 kg cukor
  • pici szalicil
Így készült:
Az alaposan megmosott citromfüvet beletettem a vízbe, s lefedve két napig hűtőben kell tartani. Nálam úgy alakult, hogy ez 3 lett.
Belekarikáztam a citromokat -arra vigyáztam, hogy magok ne kerüljenek bele-, beleborítottam a cukrot, s felfőztem. 
Leszűrtem, belekevertem a szalicilt, üvegekbe töltöttem.
Lekötöztem, száraz dunsztba raktam, itt hagytam kihűlni.
Kihagytam a citromsavat, egy többletcitrommal akartam pótolni. De mehetett volna bele a citromsav is, hogy savanykásabb legyen. Így sem félek tőle, hogy nem fog elfogyni:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...