Joghurtos reszelt süti

Aki kóstolta, mindenki azt gondolta, túrós. Pedig egy szem túró sincs benne:-) Hanem jó sok joghurt. Méghozzá házi készítésű.
A hétvége sütije volt, strandra terveztük vinni. Ami végül dugába dőlt, mármint a strandra menés. A parkoló telve volt, akkor már sejtettük, hogy odabent meglehetős tolongás lehet. Nem akartuk hering módjára tölteni a vasárnapunkat, továbbálltunk. Egy folyócska partján kötöttünk ki, így végül mindenki elégedett lehetett. Jutott napsütés is, víz is, árnyék is- nekem leginkább az kellett. Lángos ugyan nem, de volt helyette süti:-)

Hozzávalók:
A tésztához:

  • 40 dkg liszt
  • 15 dkg cukor
  • 20 dkg margarin
  • 1 csomag sütőpor
  • csipet só
  • 4 tojás sárgája
  • 1 evőkanál citromlé
A töltelékhez:
  • 6 dl natúr joghurt
  • 2 dl tejföl
  • 15 dkg cukor
  • 1 citrom leve
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 4 evőkanál gríz
  • 6 evőkanál liszt
  • 5 tojásfehérje (4 is elég, de nekem volt egy maradék)
  • csipet só
Így készült:
A lisztet, sót, cukrot elmorzsoltam a margarinnal, majd hozzáadtam a tojások sárgáját és citromlét. Összegyúrtam. 2-3 órára hűtőbe tettem.
A töltelékhez a cukrot elkevertem a tejföllel. A lisztet elvegyítettem a grízzel, majd kevés joghurt hozzáadásával simára kevertem. Hozzákevertem a többi joghurtot, majd a citromlét, cukros tejfölt, vaníliás cukrot, végül a csipet sóval felvert tojásfehérjéket.
A tészta nagyobbik részét tepsibe reszeltem, ráöntöttem a tölteléket, majd ráreszeltem a többi tésztát. 
180 fokra előmelegített sütőben pirulásig sütöttem.

5 megjegyzés:

  1. Húh, fantasztikus sütemény lehet! Tetszik! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép:) Még nem ettem ilyet, de biztos finom :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehet,bisztos ki probalom puszi

    VálaszTörlés
  4. De sok finomat sütsz mostanában :-) Ez mellett szép lehetett a hétvége, még ha nem is sikerül strandra menni :-)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta ez a sütid is, ilyen finomsággal én is ellennék bárhol! :)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...