Ribilzis kókuszos tekercs

Szorgalmasan gyűjtögetem a mélyhűtőben a maradék tojásfehérjéket. Mikor átpakoltam mindent, leltározás céljából, három dobozkában is találtam. Összetöltöttem őket, s egy nagy, 4,5 dl-es tejfölös doboz színültig lett. Valamit kezdenem kellett vele:-)
Nem volt konkrét tervem, csak úgy nekifogtam. Közben jött az ötlet, legyen tekercs, ne sima szeletes süti. Sülés után feltekertem, s miközben hűlt, gyűjtöttem az ötleteket, mivel lehetne tölteni. Csak lekvárral, vagy krémes legyen... Aztán Húgom ötlete volt, hogy legyen valamilyen gyümölcsös töltelék benne. Végül kézen-közön összeraktunk egy finom sütit:-)

Hozzávalók:
2 laphoz:

  • 4,5 dl tojásfehérje
  • 4,5 dl cukor
  • 4,5 dl kókuszreszelék
  • 4,5 dl liszt
  • 1 csomag sütőpor
A töltelékhez:
  • 15 dkg mascarpone
  • 10 dkg cukor
  • 4 dl tejszín
  • 1 kis csomag zselatin
  • maréknyi ribizli
Így készült:
A tojásfehérjéket a cukorral felvertem. Jó sokáig kellett verni, de végül sikerült elérni a megfelelő állagot. Hozzákevertem a kókuszt és a sütőporral elkevert lisztet.
Felét sütőpapírral bélelt nagy tepsibe (28×34 cm-es) simítottam. 175 fokon addig sütöttem, míg a teteje kissé megpirult. Ezt váltotta a második adag belőle a sütőben.
Még azon forrón lehúztam róla a sütőpapírt, feltekertem, úgy hagytam kihűlni.
A töltelékhez a zselatint feloldottam 1 dl meleg vízben.
A mascarponéban elkevertem a cukor egy részét, a többivel felvertem a tejszínt. Összekevertem a kettőt, majd hozzáöntöttem a zselatint, miközben tovább vertem. Ekkor kissé lágyabb lett a krém, de később a sütiben szépen megdermedt. Hozzákevertem a ribizlit is.
Felével megtöltöttem egyik tekercset, a többivel a másikat.
Másnap szeleteltem.
Nem sűrűn sütök piskótatekercset, s ez meg is látszik. Vékonyabbnak kéne lennie a lapnak, s nem szabad túlsütni- ezt elméletben tudom, de a gyakorlatban még nem sikerült kivitelezni. No de a gyakorlás a tudás atyja:-) Ez is ennek volt a része.
Már sütöttem maradék tojásfehérjéből hasonlót, csakhogy akkor dióval és meggyel. Úgy is finom volt!

6 megjegyzés:

  1. Még soha nem készítettem piskótatekercset :(, attól félek hogy nem fogom tudni szépen feltekerni, mert eltörik. A tied nagyon szép lett, és finom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Okki, köszönöm!
      Annyira azért nem szép, mert vastag lett, s nem lehetett csini tekercset kihozni belőle. Na éppen azért nincs kedvem hozzá, mert ha próbálkoztam is, elrepedt a piskóta.

      Törlés
  2. De szép lett! Én is hasonlót készítettem múlt hétvégén, szintén mascarponéval :-) Most otthon vagyok Édesapámnál, lehet hogy nemsokára innen fel is teszem az én tekercsemet :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, köszönöm! Láttam, hogy már fel is tetted a Te tekercsedet is, megyek, megnézem közelebbről!

      Törlés
  3. Kreatív vagy!!! Nem is értelek- szép lett!

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...