Titkos mézes krémes

Elég rég volt, mikor Unokaöcsém keresztelőjére készülve Húgommal ketten sütögettünk. Egyik süti a közismert mézes krémes volt, másik Húgom "Anyósának" receptje alapján készítve. Megállapítottam, hogy ez más, mint Anyukám receptje, s nekem ízlett is a végeredmény. De aztán kaptam egy nem éppen bóknak nevezhető véleményt a Sógorjelölttől. Azt mondta, hogy Anyukája is, meg Húgom is finomabbra készíti. Vagyis több a krém benne, mint a tészta. Mi is akkora adag krémet készítettünk, amennyit a recept kért, de úgy döntöttünk, sok lesz, s nem került mind bele. Persze nem sértődtem meg a kritika hallatán, mert régóta ismervén Őt, tudjuk, hogy vajszívét nagy szájával s olykor durva beszólásaival leplezi.
De nem marad el a "bosszú": titkos receptjüket közkinccsé teszem:-)))
Azért nem akarom Húgom babérjait learatni, ugyanis ezúttal Ő készítette a sütit. Fiam konfirmálására készült. Testvéreim eljöttek egy nappal korábban, kellett is ám a segítő kéz. Kinek ez, kinek az jutott, Kingának épp a titkos mézes krémes. Szép lett, és nagyon finom:-)

 Hozzávalók:
A lapokhoz:

  • 2 evőkanál méz
  • 15 dkg cukor
  • csipet só
  • 1 tojás
  • 5 dkg zsír
  • 3 evőkanál tej
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 50 dkg liszt
A krémhez:
  • 1 l tej
  • 1 bögre gríz
  • reszelt citromhéj
  • 25 dkg vaj
  • 15 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • + kis üveg baracklekvár
Így készült:
A tésztához valókat a liszt kivételével gőz fölött összeolvasztjuk. Addig kell kevergetni, míg egynemű lesz. Addigra jó forró lesz, de amilyen melegen csak bírja a kezünk, hozzá kell gyúrni a lisztet.
4 cipóra osztjuk, s lisztezett deszkán azonnal ki kell nyújtani. Kihűlve ugyanis nehezebb dolgozni vele, megkeményedik.
A lapokat sorra tepsi hátán kisütjük.
A tejből, grízből, citromhéjból (1 kisebb citrom lereszelt héja) tejbegrízt főzünk. Nem tudom, mekkora volt ez a bögre, de én minden dl tejhez 1 púpos evőkanál grízt szoktam mérni.
Időnként megkavarva hagyjuk kihűlni a tejbegrízt.
A vajat, cukrot, vaníliás cukrot habosra keverjük. Hozzákanalazzuk a grízt, jól kikeverjük vele.
Összerakás:
Az alsó lapra kenjük a krém harmadát. A következő lapot vékonyan megkenjük lekvárral, s a lekváros felével lefele a krémre borítjuk. Újra krém, lekváros lap, a krém utolsó harmada, beborítva az utolsó, lekvárral megkent lappal.


A lekvártól és krémtől a lapok jól átpuhulnak másnapra. Nekem éppen ezért ízlett annyira, meg azért, mert nem émelygősen édes.
S miért titkos? Mert Sógor ráfogta, hogy ez az ő titkos receptjük, de hát mindenki hasonlóan készíti. Anyukám receptje is csak arányaiban tér el, meg az összerakás módjában: lekvár csak középre kerül, krém meg az alsó és felső két lap közé.
"Édes bosszú":-)))

12 megjegyzés:

  1. Ez volt édesanyám kedvenc sütije. Most már én is sütöm, a miénk is lekváros és mindenki imádja :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretjük a mézes krémest, csak sajnos nagyon ritkán készül ... egyszer-kétszer egy évbe. Ilyen grízes krémmel még nem készítettem, de tetszik, következőkor kipróbálom ezt a "titkos" receptet. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Okki, én sem készítem túl gyakran, mi az hogy, eddig mindössze kétszer sütöttem. Anyukám viszont elég gyakran sütötte, de hát neki nem volt ekkora receptkészlete:-)
      Sok sikert a "titkos" recepthez!

      Törlés
  3. A testvéred is nagyon ügyes, nagyon szép lett a sütitek. :) Ez a lekváros lappal borítás nekem új, jó ötlet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért a testvéreim sem vesznek el a konyhában, de közel sem sütnek annyit, mint én. Valahogy én fertőződtem meg leginkább a sütés-főzéssel...
      Nekem is elsősorban ezért a rétegezésért tetszett meg a süti, mert más, mint a megszokott, meg az ízhatás is más...

      Törlés
  4. Az összerakásnál írod, hogy "Az alsó lapra kenjük a rém harmadát. " -ezen jót nevettem, ilyen édes bosszú gríz rémmel és baracklekvárral bármikor jöhet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuska, rémesre sikeredett ez a bosszú:-) Veled együtt nevettem:-) A csudába, pedig mindig átolvasom közzététel előtt, mégsem szúrtam ki. De már javítottam, köszönöm, hogy figyeltél, s figyelmeztettél!

      Törlés
    2. Puszillak, legalább jót nevettünk, ezért már megérte! :)
      Én is írtam már el, pl. hozzávalónál 500 kg lisztet az 500 g helyett, hónapokig díszelgett így a receptben...

      Törlés
  5. Szép és kívánatos, mi is nagyon kedveljük.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom süti ! A család imádta ! A receptet mentettem ! :)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...