Brokkolis puffancs

A brokkolival is hasonlóan vagyunk, mint a leveles tésztával: többször egymás után készül belőle köret, leves, rakott étel, vagy más, mint éppen ez alkalommal, aztán egy darabig mellőzzük. Talán mert most élvezzük a friss zöldségek adta lehetőségeket:-)

Hozzávalók:

  • 3 főtt krumpli
  • 3 tojás
  • 2 teáskanál házi ételízesítő
  • bors
  • 40 dkg brokkoli
  • 3 evőkanál liszt
  • 15 dkg reszelt sajt
  • olaj a sütéshez
Így készült:
A brokkolit (ez mélyhűtött volt) kevés sóval és az ételízesítővel annyi vízben, amennyi épp ellepte, megfőztem. Leszűrtem, majd villával összetörtem.
Hozzáadtam a reszelt krumplit meg a többi hozzávalót, alaposan összekevertem. 
Serpenyőben olajat melegítettem, majd kanállal kis halmokat raktam bele. Mindkét oldalukat pirosra sütöttem. Papírszalvétára szedtem ki.


Fokhagymás tejfölbe mártogatva ettük. 
Karfiolból is készíthető hasonló, de azt a gyerekek nem eszik meg. Talán most az következik, hogy megszeressék. Mert a napokban a padlizsánról nyilatkozta Fiam, hogy az mégis finom. Padlizsánkarikákra paradicsomot, sajtot pakoltam, s sütőben megsütöttem. Megkóstolta, mert ott asszisztált a készítésénél, s felkeltette az érdeklődését. És sikerélmény!

4 megjegyzés:

  1. Mekkora ötlet, én is imádnám! :)

    VálaszTörlés
  2. Ez nagyon jól hangzik, szeretem a brokkolit :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Kati! Mi is szeretjük, előnyt élvez a karfiollal szemben- bár nekem azzal sincs semmi bajom.

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...