Csupacsoki keksz

Annyira nyögvenyelősre sikerült az idei nyaralás, hogy be sem harangoztam, hogy elmegyünk, attól tartva, megint lefújja valami nem várt körülmény. Végül csak elmentünk, ha rövidebb időre is és közelebb, mint terveztük. Első nyaralásunk volt négyesben, csak a mi kis családunk, de szép volt, jó volt, s még az időjárás is kegyes volt hozzánk az idei felhozatalhoz képest.
A bejegyzés végén Nektek is mutatok olyan tájakat, ahol még a madár sem jár, de előbb egy sütit hozok, ami az útra készült.

Hozzávalók:

• fél üvegcse rumaroma
  • 10-10 dkg ét-, tej- és fehér csokoládé
Így készült:
A margarint mikróban megolvasztottam, elkevertem a cukorral. Egyenként hozzákevertem a tojásokat, majd a lisztet, kakaót, szódabikarbónát, rumaromát, végül a feldarabolt csokoládékat.
A masszát fél órányit hűtőben pihentettem.
Diónyi golyókat formáltam belőlük, tepsibe rakosgattam nem túl közel egymáshoz.
180 fokon kisütöttem őket. Ha a tetejét megnyomva már nem lágy, akkor jó.
Szívesen rágcsáltuk út közben s a sátor mellett is. Sátoroztunk, mint két éve Pádison. Most is abba az irányba indultunk, de közelebb, a Királyerdő-hegység peremén vertünk tábort. Egy kis vízgyűjtő, a Vida-tó volt az úti cél, s az ezt tápláló patakok völgye. Nem közismert túraösvények, de annál vadregényesebb, érintetlenebb. Egy nap autóval is bejártuk a környéket, láttunk működő vízimalmot s egy másik csodás szorost, aminek bejárását a hideg víz és az újabb cipőszárogatásra való kilátás elvetette. Zilah fele a Jád-völgyén keresztül mentünk, ami most is csodás, de az út minősége nem csábít visszatérésre. A Lesi vízgyűjtő tó viszont csalódás volt. Nem csak a tavat övező út kikerülhetetlen gödrei, ez húsz éve sem volt sokkal jobb. A  valamikor hatalmas tóból kilométereken keresztül semmit sem láttunk, végül a gát közelében csillant meg a víztükör. Egész kicsikére zsugorodott, csak a valamikori meder csupasz falai árulkodnak egykori méreteiről. De legalább a gáttól jó volt az út:-) Zilahon is időztünk egy keveset, Mamát is meglátogattuk, unokatestvéreimmel is találkoztunk. Ennyi fért bele a 6 napba...
Egy kis ízelítő a közel 1000 fotóból:
Vida-tó
A Vida völgye:

Lazuri-szoros, melynek csak az elejét, a szárazon bejárható részét néztük meg:

A Biharrósa nevű település szélén található működő, belátás szerinti összegért, akár élelemért látogatható vízimalom, melyet egy 85 éves bácsi üzemeltet, aki ott lakik a malommal egy fedél alatt lévő szobácskában télen-nyáron:

Végül a Jád-völgye és a kicsivé zsugorodott Lesi víztározó:

1. A kekszed nagyon finom lehetett! Csodás helyen jártatok igazi feltöltődés lehetett számotokra a természet ilyen közelsége!

1. Éva, köszönöm!
      Valóban feltöltődés volt, csak olyan rövid... De idén ennyi jutott.

2. Köszi a beszámolódat! Már kérdezni is akartam, hogy mikor utaztok? Sok szép, érdekes és vadregényes tájon jártatok, ezek nekem ismeretlenek. A képeket nézve, valóban jó időtök volt. Mikor voltatok el?
    Nekünk is szerencsénk volt, mert a 9 napból csak 1 nap esett, és ez az idei nyárhoz képest príma volt :-) Szoktuk is mondani, hogy már itt a nyár vége, de igazából még nem is volt :-)
    Ja, és a sütid is finom lehetett!

1. Katalin, szívesen:-)
      Múlt hét kedden indultunk, s hétfőn jöttünk is. Igyekeztünk kihasználni ezt a kis időt. Még jó, hogy az időjárás is megengedte... Szerdán este meg másnap esett, de nem egész nap, azért még mászkáltunk egy kicsit a környéken.
      Annyi hely van még Erdélybe, ahova el szeretnék menni... szerintem sosem lehet töviről hegyire bejárni.
      Sajnos itt a nyár vége... ennek sosem örülök, főleg így, hogy nyarunk sem igazán volt.
      Köszönöm:-)

3. Nagyon szép helyeken voltatok! Tetszik ez a recept! Mostanában úgyis rákaptam a kekszekre, úgyhogy viszem is a receptet! :)

1. Úgy bizony, és ez csak töredéke a közel 1000 fotónak:-) De a lényege.
      Sok sikert a sütihez, biztos nem okoz csalódást:-)

4. Gyönyörű fotókon örökítetted meg a nyaralásotokat! És az útravalóul sütött keksz is nagyon finom finom lehetett a kétféle csokival.

Gesztenyekrémes szelet

Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...