Kevert mákos lekvárral és citrommázzal

Őszies hangulatú sütemény, ami mákos létére meglepően kellemes fogadtatásra talált:-)
Úgy esett, hogy még hétvégére elkészült a tészta, de másik süti is lévén terítéken, csak hétfőn szedtem elő a kamrából kettévágni, finom csipkelekvárral megtölteni, s citromos mázzal tetézni. Finom volt:-)

Hozzávalók:

  • 25 dkg margarin
  • 4 tojás
  • 20 dkg cukor
  • 10 dkg darált mák
  • 30 dkg liszt
  • 1 dl tej
  • 1 citrom lereszelt héja
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 nagy alma
Tölteni és bevonni:
  • kis üveg csipekelekvár
  • 20 dkg porcukor
  • 1 citrom leve
Így készült:
A margarint megolvasztottam, majd elkevertem a cukorral és egyenként hozzáadtam a tojásokat. Majd a darált mákot, citromhéjat, reszelt almát, tejet és végül a sütőporral elkevert lisztet is belekevertem.
Kikent tepsibe simítottam a masszát és 180 fokon kisütöttem.
Mikor kihűlt, kettévágtam, megkentem csipkelekvárral.
A porcukrot elkevertem a citromlével -annyit adtam hozzá a kifacsart léből, hogy kenhető, enyhén folyós masszát kapjak. Rákentem a süti tetejére.
Mikor a máz megszilárdult, szeleteltem.


A csipkelekvárt zilahi barátnőmtől kaptuk. Én még soha nem főztem, pedig évek óta tervezem. Tavaly is elmentünk szedni csipkebogyót a gyerekekkel, de keveset találtunk, megszárítottam teának. Tavasszal börzsönyi sétáink során ráleltünk egy csipkebokrokkal borított helyre. Azt hittem, itt terem meg a csipkelekvárunk. Meg is látogattuk két hete a bokrokat, hát bogyó elvétve piroslott rajtuk. Így idén sem töltöm fel a kamrát egyik kedvenc lekvárunkkal...



7 megjegyzés:

  1. A mák és a csipkelekvár együttese kellemes ízhatás lehet, szívesen megkóstolnám! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így van, Vanilin, sőt még a citrom is hozzájárult a kellemes ízhatáshoz!

      Törlés
  2. Szóval süssem meg és dugjam el pár napra? Na, ez aszt hiszem nehezen menne, főleg ha mákos! ;-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) Zsuzsa, az nem a recept része:-) Nálunk épp azért sikerült, mert mákos, de aztán kellemes meglepetés volt, hogy jóízűen ették!

      Törlés
  3. Fantasztikus lehet! Tetszik! :) Jók is ezek a receptek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csigabige, köszönöm:-) Jók bizony ezek a keverem-kavarom receptek, lassan csak ilyenek vannak a blogon...

      Törlés
  4. Minden szeretek amibe mák van, de sajnos nagyon ritkán élvezhetem az ízét, mert a férjuram nem nagyon kedveli. :( Szívesen elmajszolgatnék pár szeletet ebből a sütiből, nagyon finom lehet. :)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...