Brownie torta

Csak azért torta, mert kerek formában sütöttem, Fiam névnapjára, majd két héttel ezelőtt. De lassan csak ideér. Az őszön minden ünnepeltnek csak egy-egy szupergyors tortára futotta az időmből. De arra mindenképpen. Gergő még erre sem számított, sikerült meglepnem vele. A reakciója pedig: Anya, tudod, hogy szeretlek! És még ne süssek?

Hozzávalók:

  • 10 dkg vaj
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 3 tojás
  • 15 dkg cukor
  • 12 dkg liszt
  • 1 púpozott evőkanál kakaó
  • 5-5 dkg fehér- és étcsoki a tetejére
Így készült:
A vajat és csokit mikróban összeolvasztottam. Egyenként hozzákevertem a tojásokat, majd a cukrot, végül a lisztet és kakaót. 
Kikent kapcsos tortaformába simítottam a masszát. A tetejére szórtam a feldarabolt csokikat.
175 fokos sütőben 20 percig sütöttem, majd még úgy 10 percig bennhagytam a kikapcsolt sütőben a tortát.
Az ünnepelt és a Hugicája, miért is ne bohóckodva:
Ésss... idén eszembe jutott:-) Amit évről évre elfelejtek. A november vége rémlett, de tegnap azért megnéztem, mikor is írtam az első bejegyzésemet. Épp 4 évvel ezelőtt. Azért nem csapok nagy csinnadrattát, de ha már sikerült ilyen szemfülesnek lennem, említést teszek róla.
Azóta is, néha lendületet vesztve ugyan, de írogatok, sütni pedig rendületlenül sütök. Nem (csak) a blog kedvéért, sok mindenki más örömére. Szűkebb és tágabb család, vendégek, vendéglátók, gyerekek osztálytársai... Talán magamat kellett volna az élre tennem:-) 
Volt idő, amikor úgy gondoltam, feladom. Az írást, nem a sütést. Aztán meggyőztem magam, nem kell ezen görcsölni, nem vagyok kötelezve semmire, a magam örömére írom, elsősorban. Ha van időm, jövök, ha nincs, akkor tudjátok, hogy" kissé" el vagyok havazva. A nyáron több időm volt, akkor meglendültek a bejegyzések is, ráadásul nyitottam egy Gerdi sütis FB oldalt is, itt. Az is napokig várat magára mostanság:-) 

3 megjegyzés:

  1. Boldog blogszülinapot kedves Gerdi! :) Kívánom, hogy még sokáig leld örömed a blogírásban, és sok-sok finomsággal örvendeztess meg minket! :)
    A brownie féle sütik nagyon finomak, úgy hogy jó választás volt meglepni vele a fiad. ;) Utólag is boldog névnapot neki. :)

    VálaszTörlés
  2. Utólag boldog szülinapot kívánok a fiadnak, helyesek a gyerkőceid így együtt. Neked pedig a blogszülinapodhoz további kitartást és sok-sok örömet!
    Nekem is már négy éves most november elején a blogom, de nem is gondoltam rá, csak utólag jutott eszembe, hogy pont az nap volt, amikor hazajöttem a kórházból :-)

    VálaszTörlés
  3. Ja, és a sütid nagyon fincsi lehetett :-)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...