Diós tappancs

Persze hogy karácsonyban is sikerült maradék tojásfehérjéket termelni, amit nem akartam rakosgatni. Ezért, mivel diós süti amúgy sem szerepelt a listán, diós habcsókféleként végezték. Ettől nem kellett féljek, hogy nem fog elfogyni, mert még azon frissiben rájárt mindenki. Még terveztem kettesével összeragasztani őket lekvárral vagy csokis krémmel, végül csak egy kis csokit kaptak a nyakukba. Így, falatnyi darabokként mindenkinek megfeleltek.

Hozzávalók:

  • 5 tojásfehérje
  • csipet só
  • 20 dkg cukor
  • 1 teáskanál vaníliás cukor
  • 20 dkg darált dió
  • 2 evőkanál liszt
  • 5 dkg csoki becsorgatni
Így készült:
A fehérjéket előbb a csipet sóval vertem fel, majd több részletben hozzáadtam a cukrot s keményre vertem. Hozzákevertem a vaníliás cukrot, darált diót, lisztet. Óvatosan összekevertem.
Sütőpapírral bélelt tepsibe kanállal kis halmokat raktam s 160-170 fokos sütőben addig sütöttem, míg a szélei enyhén megpirultak.
Mikor kihűltek, gőz fölött felolvasztott csokival csorgattam be őket.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...