Kókuszos habos süti

Szilveszterre édes sütiből csak ez az egy készült. No meg egy torta kis Keresztlányunknak, aki immár hét éves lett.
De a nagy karácsonyi sütitúltengést követően ez is elégnek bizonyult, két szelet van még belőle, ha esetleg valaki kérne kóstolót :-)
Volt maradék tojásfehérjém -nálam mindig akad-, azt akartam felhasználni, így született az ötlet. A másik kiindulópont a karácsonyi tejszínes sütik sikere nyomán jött. Szóval tojásfehérje alap, vaníliás-kókuszos krém, rajta tejszínhab.

 Hozzávalók:
A laphoz:

  • 8 tojásfehérje
  • csipet só
  • 8 evőkanál cukor
  • fél csomag sütőpor
  • 10 dkg kókuszreszelék
  • 6 evőkanál liszt
A krémhez:
  • 4 evőkanál rétesliszt
  • 4 dl tej
  • 2 teáskanál vaníliás cukor (házi)
  • 5 dkg kókuszreszelék
  • 20 dkg margarin
  • 10 dkg cukor
A habhoz:
  • 4 dl tejszín
  • 1 evőkanál vaníliás cukor
Így készült:
A fehérjéket előbb a csipet sóval, majd a cukorral kemény habbá vertem. Hozzáadtam a kókuszt, majd kanalanként a lisztet, melyben elvegyítettem a sütőport.
Papírral bélelt tepsibe simítottam a masszát és 170 fokos sütőben sütöttem.
A krémhez előbb kevés tejben elkevertem a lisztet, majd a többi tej és a vaníliás cukor hozzáadása után állandóan kevergetve sűrűre főztem. Még azon forrón belekevertem az 5 dkg kókuszreszeléket.
A margarint elkevertem a cukorral, közben időnként átkevertem a kókuszos pépet is. Mikor kihűlt, kanalanként hozzákevertem a cukros margarinhoz. A kész krémet a kihűlt tojásfehérjelapra simítottam.
A tejszínt a vaníliás cukorral keményre vertem s a krémre simítottam. Erre is szórtam kevés kókuszt.


A hideg kamrában másnapra jól megdermedt és annak ellenére, hogy a kókuszos tojásfehérjelap meglehetősen száraz lett, egész jól lehetett szeletelni. Meg megenni is:-)



5 megjegyzés:

  1. Én jelentkeznék azért a kis maradékért :) Nagyon mutatós és kívánatos :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Janka! Már az a kis maradék is elfogyott, de Férjem azt mondta, mikor kijelentettem, hogy hétvégén nem sütök semmit, hogy ilyet azért süthetnék. Majd gondolok ám rád, küldök néhány szeletkével!!!

      Törlés
  2. Nálad még nem láttam olyan receptet, amit ne mentettem volna le magamnak elkészítésre, egyszer mindegyikre sor keröl :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-)
      Férjem szokta mondani, ha addig élet, amíg minden receptet kipróbálok, amit eddig összegyűjtöttem, akkor sokáig fogok. Ezek szerint Te is:-) Úgy legyen!

      Törlés
  3. Imádom a kókuszost! Vicuskával egyet kell értsek! :)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...