Mákos zserbó

Még mindig a karácsonyi sütiknél tartok:-)
A felhozatal összeállításánál arra is törekszem, hogy az egyéni kívánságok teljesítése mellett ízben, színben legyenek változatosak a sütik. Idén valami mákosat is szerettem volna sütni. Egy másikat néztem ki előbb, de mikor megláttam Barbinál a mákos zserbót, eléggé elbizonytalanodtam. Végül mégis a zserbó lett a befutó, ez lévén szilvalekváros.
Icipicit változtattam a recepten, vagyis inkább picit emeltem a mennyiségeken. Mégis laposabb lett, mint Barbié, de szerintem nem kevésbé finom:-) Még van belőle néhány szelet, mert egy tányérral elrejtettem a kamrába, hogy rájárhassak később is. Bár a család elől nem igazán kellett elrejteni, mert a többi mellett a mákosat nem részesítették előnyben... Én igen, mert inkább savanykás, mint édes. Szeretem:-) Köszönet érte, Barbi!


Hozzávalók:
A tésztához:

  • 40 dkg liszt
  • 1 egész tojás és egy sárgája
  • 5 dkg cukor
  • 15 dkg zsír
  • 1,2 dl tej
  • 10 g élesztő
  • csipet só
  • csipet sütőpor
A töltelékhez:
  • 20 dkg darált mák
  • 15 dkg porcukor
  • 1 üveg szilvalekvár
Máz:
  • 10 dkg csoki
  • 2 evőkanál olaj
Így készült:
A langyos tejben elkevertem a cukorból egy keveset, belemorzsoltam az élesztőt.
A lisztet, sót, többi cukrot, sütőport, zsírt elmorzsoltam. Hozzáadtam a tojásokat és a felfutott élesztős tejet. Összegyúrtam. Még pici lisztet tettem hozzá, mert lágynak találtam.
A tésztát 3 részre osztottam.
Előkészítettem a tölteléket: ledaráltam a mákot, összevegyítette a cukorral.
A tésztákat sorra tepsi méretűre nyújtottam- az általam használt tepsi 28×34 cm-es.
Az első lapot a tepsibe tettem (nem tettem bele papírt, a tészta zsíros, a pöttyös tepsimhez meg nem ragad a tészta). Lekentem szilvalekvárral jó vastagon, rászórtam a mákos keverék felét. Erre került a második lap, szilvalekvár, a többi cukros mák.
Befedtem az utolsó lappal, villával megszurkáltam.
180 fokos sütőben addig sütöttem, míg a teteje szép világosra pirult.
Mikor kihűlt, bevontam a gőz fölött olajjal felolvasztott csokival.

Barbi házilag készített mázat tett a tetejére. Én úgy gondoltam, a kész csokival előrébb leszek időben, de aztán rájöttem, hogy míg az felolvad, addig a házit is simán összekevergettem volna a gőz fölött. Régen mindig házilag készült a csokimáz, Anyukámnak többféle receptje volt hozzá. A legsikeresebb a hidegen, olajjal és forró vízzel kikevert volt. Lassan vissza kéne térnem rá...

3 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki! Egyszer én is megcsinálom. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Nekem nem okozott csalódást, sőt!

      Törlés
  2. Húha erről majdnem lemaradtam! :) Gyönyörű lett, és köszönöm! :)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...