Citromos pöfeteg

Már több, mint két hete nem sütöttem. A nyaralás vége fele kezdtem érezni a hiányát, már tervezgettem, mit is fogok sütni, amint hazaérünk. De ez a kutya meleg nem a barátom: sütő nélkül is 31 fok van idebent, már ez is sok. Így hát a tartalékból kell élnem. Amit bebiztosítottam rendesen! :-)
Ezek a kekszek a nyaralásra készültek. Nekem nagyon ízlettek, olyan puhán roppanós, kellemesen citromos. Fotó is csak ilyen sütés utáni, hevenyészett készült róla...
Hozzávalók:

  • 25 dkg margarin
  • 2 tojás
  • 18 dkg cukor
  • 2 (bio) citrom lereszelt héja
  • 1 citrom kifacsart leve
  • 50 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • vaníliás porcukor hempergetni
Így készült:
Elkevertem a cukrot a tojásokkal és margarinnal, majd a többi hozzávalóval összegyúrtam. A masszát 2-3 órára hűtőbe tettem.
A hideg tésztából golyókat formáltam, vaníliás porcukorba beleforgattam, s sütőpapírral bélelt tepsibe raktam helyet hagyva közöttük.
175 fokon egész világosra sütöttem őket.
Mire megsült, a porcukor csak itt-ott maradt meg rajta, de kissé ropogós kérge keletkezett tőle, a belseje meg puha maradt. Szerettem!
A receptet a firkafüzetemben találtam, nem tudom már, honnan írtam le. Bárhonnan is, egyszerű és finom sütemény, újra elkészítésre méltó. Már csak azért is, hogy gondosabb fotót készítsek róla! :-)

2 megjegyzés:

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...