Csokis-diós korongok

Itthon már nem tartunk a gyerekeknek nagy szülinapi bulikat, csak szűk családi körben ünnepeljük meg, meg aztán buliznak ők már a barátaikkal. Gergő és barátnője (nem szerelme, barátnője) szülinapja igen közel esik egymáshoz, ezért közös bulit szerveztek, Esztergomban. Persze a sütit én gyártottam nekik. Fiam pizzás csigát kért, sós rudat meg valami édeset. A valami édes csokis és diós apróság lett. Ami viszonylag gyorsan megy és biztonsággal szállítható is egyben. Összeállítottam a tésztáját, aztán hidegen várt sorára, míg a másik kettő elkészült. Aztán csak meg kellett gömbölygetni és bedugni a már amúgy is forró sütőben. No és még muffin is készült, de ez majd egy másik sztori lesz. :-)
Hozzávalók:

  • 25 dkg vaj
  • 28 dkg cukor
  • 2 tojás
  • 2 evőkanál kakaó
  • 40 dkg liszt
  • 1 mokkáskanál szódabikarbóna
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 10 dkg dió
Így készült:
A diót egészben kis lángon, kavargatva megpörköltem. Ha hűlt egy kicsit, héját nagyjából lemorzsolva, késsel kisebb darabokra vágtam.
A vajat mikróban megolvasztottam, majd elkevertem a cukorral. Hozzáadtam a tojásokat, alaposan elkevertem, majd a kakaót, lisztet és szódabikarbónát. Végül belevegyítettem a feldarabolt csokit és a diódarabokat.
Néhány órára hideg helyre tettem a tésztát.
Pihenés után diónyi gömböket formáltam belőle. Sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgattam.
180 fokon kisütöttem. Mikor a tetejét kissé megnyomva már nem volt lágy, kivettem a sütőből, hogy ne száradjanak ki nagyon.
Finom harapnivalók lettek!
Legutóbb a Lidl-ben vettem kakaót, s annyira barna, hogy már-már fekete. Tényleg nagyon sötétre színezi a sütiket. Létezik ilyen sötét színű kakaó, vagy találjam gyanúsnak? A holland kakaó, amit legszívesebben használok, sem ennyire sötét. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...