Sajtos-kolbászos kiflik

Még múlt hét végén készült, de azóta nem értem rá megörökíteni. De olyan finom lett, hogy semmiképp nem hagynám ki. :-)

Hozzávalók:

  • 1 kg liszt
  • 2 púpos teáskanál só
  • 20 dkg zsír
  • 2 egész tojás
  • 1 evőkanál tejföl
  • 4-5 dl házi tej
  • 4 dkg élesztő
  • 1 teáskanál cukor
A töltelékhez:
  • 20 dkg reszelt sajt
  • 12 dkg kolbász
  • 2-3 evőkanál tejföl
  • + 1 tojás és szezámmag a tetejére
Így készült:
4 dl tejet megmelegítettem (kéz melegénél kicsit melegebbre), elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt. Hagytam felfutni.
A lisztet elvegyítettem a sóval, elmorzsoltam benne a zsírt. Hozzáadtam a tojásokat, tejfölt és élesztős tejet. Ha szükséges, lehet még tenni hozzá tejet. 
A tésztát megdagasztottam és letakarva kelni hagytam.
Míg kelt, elkészítettem a tölteléket: a sajtot lereszeltem, a kolbászt apró darabokra vágtam. Elkevertem a tejföllel.
Mikor megkelt a tészta, lisztezett deszkára borítottam. 6 gombócra osztottam. Mindegyiket kör alakúra nyújtottam, 4-be vágtam, majd feleztem mindegyiket. 
A kapott háromszögek szélesebb végére 1-1 teáskanál tölteléket tettem s felsodortam, meghajlítottam. Úgy igazgattam, hogy lehetőleg a vége a kiflik alá kerüljön. 
Tepsibe rakosgattam, felvert tojással lekentem, szezámmaggal szórtam. Egy része fekete szezámmag volt, így mutatósabb.
80 fokos sütőben szép pirosra sütöttem őket.
Két nagy tepsi kifli lett.

Melegen jó ropogósak voltak, ugyanakkor puha tésztájú. A tölteléket nem fűszereztem, a kolbász elég ízt adott neki. Só sem szükségeltetett bele, de aki sósabban szereti, a lekenésre szánt tojáshoz is tehet sót. A tetején a szezámmag nem csak díszítette, de az ízének is jót tett. Szeretem a pirult magok ízét! :-)

9 megjegyzés:

  1. De jó lenne ide teleportálni pár darabot... :-))

    VálaszTörlés
  2. Ez tényleg finom lehet, kár lett volna kihagyni :-)

    VálaszTörlés
  3. Annyi finomságot készítettél, mióta erre jártam... :) Elsőként mégis ezeken a kifliken akadt meg a szemem - valószínű azért, mert épp annyira éhes vagyok! :)) De jó lenne most belőle 1-2 db...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig mostanában nem sütök olyan sokat... Tartogatom az ünnepekre az energiát! :-) Ha volna még, küldenék többet is! :-)

      Törlés
  4. Annyi finomságot készítettél, mióta erre jártam... :) Elsőként mégis ezeken a kifliken akadt meg a szemem - valószínű azért, mert épp annyira éhes vagyok! :)) De jó lenne most belőle 1-2 db...

    VálaszTörlés
  5. Kár lett volna kihagyni! :) Szépek!

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...