Flódni

Még flódnit sem sütöttem. Egy ideje tervezgetem, mert feltételeztem, hogy a dió-mák-alma-lekvár együttes csak finom lehet. Az volt! Persze ez is még karácsonyra készült...
 Hozzávalók:
A tésztához:

  • 60 dkg liszt
  • csipet só
  • 15 dkg zsír
  • 2 dl tej
  • 2 dkg élesztő
  • 2 evőkanál cukor
  • 1 tojás
  • 2 evőkanál tejföl
A töltelékhez:
  • 1 üveg sárgabaracklekvár
  • 15 dkg darált dió
  • 15 dkg őrölt mák
  • 24 dkg cukor
  • 1 citrom lereszelt héja
  • maréknyi mazsola
  • 1 kg alma
  • fahéj
Így készült:
Az élesztőt a langyos tejben felfuttattam.
A lisztet, csipet sót, cukrot elmorzsoltam a zsírral. Hozzáadtam a tojást, élesztős tejet, s annyi tejfölt, hogy összeálljon a tészta, de ne legyen túl kemény sem. Megdagasztottam, majd pihenni hagytam. 
Közben elkészítettem a töltelékeket: az almát megmostam, lereszeltem, elkevertem 8 dkg cukorral, fahéjjal. A darált diót szintén 8 dkg cukorral és a mazsolával kevertem el. A mákhoz is került 8 dkg cukor és citromhéj. 
A tésztát 4 részre osztottam.
Az elsőt tepsi méretűre nyújtottam, kikent tepsibe tettem. Megkentem vékonyan lekvárral, rásimítottam az almát. Erre került a következő lap. Megszurkáltam villával, lekentem lekvárral, rászórtam a mákot, elsimítottam, hogy egyenletesen legyen. A következő lapot is kinyújtottam, megszurkáltam, lekvárral kentem, dióval borítottam. Befedtem az utolsó lappal, ezt is megszurkáltam villával.
180 fokos sütőben addig sütöttem, míg a teteje szépen megpirult.


Még langyosan megvágtam, mert kíváncsi voltam, milyen lett. Hát olyan, hogy mindjárt három szeletet meg is ettem belőle. Úgy frissen nagyon finom volt, a későbbiekről nem tudok nyilatkozni, mert nem még ettem belőle. Húgom viszont igen, napokkal később írta, hogy a megőrzött pár szelet milyen finom! :-)

3 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták lettek! Gondolom gyorsan fogyott :-)
    Én is csak egyszer csináltam még, úgy emlékszem elég sok munka volt vele, de nagyon ízlett :-)
    Az enyém ilyen volt:
    http://katalin-konyha.blogspot.hu/2013/02/flodni.html

    VálaszTörlés
  2. Az egyik nagy kedvencem! Évek óta tervezgetem az elkészítését, időnként előveszem a receptet, de aztán halogatom, mert melós az elkészítése. Nagyon guszta lett Gerdi!

    VálaszTörlés
  3. Még soha nem ettem és nem készítettem flódnit, de már nagyon rég tervbe van véve. Nagyon guszta lett, meghoztad a kedvem az elkészítésére. :)

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...