Almás kosárkák

Az ősszel beszerzett alma maradéka annyira megfonnyadt, hogy már senkinek sem kell. Mi mást lehetne velük kezdeni- hát almás sütit sütni! :-) Kosárkákban álmodtam meg, de mire meggyúrtam a tésztát, nagy volt a kísértés, hogy két lapban kinyújtva sima pite legyen belőle. Aztán csak erőt vettem magamon, s a macerásabb változatnál maradtam. Ami valóban időigényes, mert kikenni a kosárkákat, beleigazítani a kivágott korongokat, megtölteni nem kevés munka, de a négy napos pihenő során ráértem. S a végeredmény: szeletek helyett helyes kis kosárkák, amiket aztán jóízűen falatozott a család.

Hozzávalók:
A tésztához:

  • 55 dkg liszt
  • 20 dkg zsír (+ egy kevés a formák kikenéséhez)
  • 20 dkg porcukor
  • 2 tojás
  • 2 evőkanál tejföl
A töltelékhez:
  • 1,5-2 kg alma
  • 20 dkg cukor
  • 1 citrom kicsavart leve
  • 4 evőkanál gríz
  • 1 teáskanál mézeskalácsfűszer (vagy fahéj)
Így készült:
A lisztet elmorzsoltam a zsírral, majd hozzáadtam a cukrot és tojásokat, végül apránként a tejfölt. Annyi kell belőle, hogy összeálljon a tészta.
A meggyúrt tésztát pihenni hagytam.
Közben a megmosott almákat lereszeltem, levét kicsavartam. Elkevertem a cukorral, grízzel, citromlével, fűszerrel.
A formákat vékonyan kikentem zsírral.
A tésztát enyhén lisztezett deszkán kinyújtottam, közepes pogácsaszaggatóval kiszaggattam. A maradék tésztából, illetve a hulladékból, amit újra összegyúrtam, kis formákat vágtam ki.
A korongokat beleillesztettem-nyomkodtam a formákba, megtöltöttem reszelt almával, 1-1 kis formát tettem a tetejére.
180 fokos sütőben addig sütöttem, míg a tészta kissé megpirult.
Mikor kissé hűlt, kiszedtem a formából. Egész könnyen kijöttek, kissé meglazítva szélét s felfordítva engedelmesen beleborultak a tenyerembe.

Mikor az összes forma megtelt ( 36 van belőle), a maradékot szilikon muffinformákba tettem. Aztán a töltelék fogyott el, az utolsó 6 kosárkába birsalmalekvár került.
A család csupán a tejszínhabot hiányolta róla, de hát az almás pite sem tejszínhabbal készül. Kénytelenek voltak anélkül megenni. Így is finom volt! :-)

5 megjegyzés:

  1. De szépek lettek! Nekem is vannak ilyen formáim, de az utóbbi időben nem tudom mi történt, mert a kisült tészták nem nagyon akarnak kijönni belőle....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :-) Mikor először sütöttem a formákban, nem jöttek ki egykönnyen, de most igen. Ki is kentem a formákat, meg a tészta is zsíros volt. Talán ez a titok...

      Törlés
    2. Köszönöm Gerdi! Egy kis olvasztott margarinnal én is kikentem őket, mégsem akartak kijönni, igaz csak ecsettel, úgy látszik mindenhova nem került belőle. És a margarin nem zsír :-) De mikor először sütöttem, akkor semmivel nem kentem, mégis kijöttek :-) Igaz, akkor a tészta kicsit más volt. Na majd legközelebb...

      Törlés
  2. Tényleg nagyon helyesek lettek! :)Nálunk is a fonnyadt alma pitében végezte. A ráncos alma már senkinek nem kellett, a belőle készülő pitét viszont nagyon gyorsan eltüntette a család.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Vanilin! Hát igen, ez nálunk is így volt. Az almás sütire mindig vevők. :-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...