Kókuszkrémes tarka süti


Majdnem két hónapja nem írtam új receptet. Pedig sütöttem ám, mert eseménydús időszak van mögöttünk, leginkább családi eseményekben bővelkedő. De az a fránya idő... Mind halogattam, hogy majd jövő héten szánok rá időt, aztán az sem jött össze, a következő héten még úgy sem. Aztán azon vettem észre magam, hogy le sem fotózom, amit épp sütöttem. Minél több idő telik el, annál inkább eltávolodok a blogírástól, egykori kedves időtöltésemtől. A múlt héten arra gondoltam, írok egy "elbocsátó szép üzenetet", s egy időre elköszönök. Mert aki műveli ezt a "műfajt", az tudja igazán, nem kis időt vesz el. S ha nem ez a megélhetésem, bizony egyre hátrébb tolódik a fontossági sorrendben. Mert ott vannak a gyerekek, a munka, háztartás, kert... s a blog. Meg sok egyéb, ami időközben adódik.
Az elmúlt hétvégén nem csak pünkösd volt, de nagy esemény is, Leányzó konfirmált. Így újabb családi összejövetel, sütés-főzés és nem kis izgalom jutott ki. De túl vagyunk rajta, s elhatároztam, a mai napot pihenésre szánom. Jó sokat aludtam, fotókat tettem-vettem, rendezgettem, s összegyűjtöttem két hónap sütitermését. Már amit megörökítettem. S amire emlékszem, honnan s leginkább hogyan készült. Szóval most újra itt, s a hogyan továbbot majd hozzák az elkövetkező napok.
Ez a süti néhány hete készült, s annyira ízlett s tetszett, hogy elhatároztam, a konfirmálásra is elkészítjük. El is készült, de a fotók még az előzőek. Mert azóta bizony a galagonya elvirágzott...

Hozzávalók:
A laphoz:

  • 5 tojás
  • 25 dkg cukor
  • 1 citrom kicsavart leve
  • 40 dkg liszt
  • 2 dl tej
  • 1,5 dl olaj
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 evőkanál kakaó+3 evőkanál tej
A krémhez:
  • 6 dl tej
  • 2 csomag vaníliás pudingpor
  • 1 evőkanál vaníliás cukor
  • 10 dkg kókuszreszelék
  • 18 dkg cukor
  • 25 dkg vaj
A tetejére:
  • 4-5 dkg reszelt étcsokoládé
Így készült:
A tojásokat a cukorral alaposan elkevertem. Hozzáadtam a többi hozzávalót a kakaó kivételével és géppel simára kevertem.
Egy tepsit (28 ×34 cm) papírral béleltem s a massza 3/4-ét beleöntöttem, elsimítottam.
A maradékhoz kevertem a kakaót és tejet s a tepsiben lévő masszára csorgattam úgy, hogy mindenfele jusson belőle.
180 fokos sütőben tűpróbáig sütöttem.
A krémhez a pudingporokat kevés tejben elkevertem, majd a többi tejet és vaníliás cukrot is hozzáadtam s állandóan keverve sűrűre főztem. Azon forrón belekevertem a kókuszt s időnként átkeverve hagytam kihűlni.
A vajat a cukorral elkevertem. Kanalanként belevegyítettem a közben kihűlt kókuszos pudingot.
A kész krémet a tarka lap tetejére simítottam.
Reszelt csokival szórtam be.
Akár azonnal szeletelhető.

Recept forrása. Érdemes itt kajtatni a receptek között, már többet sütöttem innen. Mint ezt is, bár alaposan átírtam az eredetit, mert többek között soknak találtam a tejet, kakaót, a krémet meg kissé kevésnek. 
Biztos az eredeti recept alapján készült is finom, de így nagyon szerettük. Azért készült el rövid időn belül kétszer is! :D 
Egyszerű kevert alapon finom kókuszos krém. A tetejét teljesen be lehet vonni csokival, vagy becsorgatni. Az eredetin a csokibevonaton fehér csoki is helyet kapott. Szóval a variálás lehetősége fennáll. Mint szinte mindig nálam! :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...