Bögrés mákos ribizlivel

A levendulás keksz mellett csak valami gyorsan elkészülő kevertre maradt energiám a nagy melegben. Ebbe is került kis kertünk terméséből: egy bögrényi ribizli.
Jók ezek a gyorsan elkészülő kevertek, bár nem jelentenek kihívást, de előnyük is van bőven: időtakarékos, nem kell hozzá mérleg, sokféleképpen variálható, és még finomak is.

Hozzávalók, teásbögrével mérve:

  • 2 bögre liszt
  • 1 bögre darált mák
  • 1 csomag sütőpor
  • csipet só
  • 1 teáskanál vaníliás cukor
  • 1 bögre cukor
  • 0,5 bögre olaj
  • 1 bögre tej
  • 3 tojás
  • 1 bögre ribizli
Így készült:
A tojásokat a cukorral elkevertem, aztán az olajjal. Hozzákevertem a lisztet, sütőport, mákot, sót, vaníliás cukrot, tejet. Simára kavartam.
Sütőpapírral bélelt tepsibe (28 × 32 cm-es) simítottam, rászórtam a megmosott és száráról leszedett ribizlit.
180 fokos sütőben tűpróbáig sütöttem.

Puha, édes, a ribizlitől savanykás süti lett. Meg persze mákos is, amit sikerült megkedveltetni a családdal! :-) 

4 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, a ribizli finom savanykást ízt adhatott neki! Néztem a többi sütidet is, mind nagyon guszta, szívesen végigkóstolnám őket :-)
    Remélem nem hagyod abba a blogírást, kár lenne!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Katalin! Ami a blogírást illeti... Egyelőre folytatom, aztán meglátjuk, mit hoz a jövő. Leginkább mennyi szabadidőd.

      Törlés
  2. A bögremérce csökkenti a konyhában eltöltött időnket, így tényleg gyorsan lehet kóstolni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meg aztán nem kell bosszankodjak a mérleggel, mindig produkál valami érdekeset! :-)

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...