Levendulás keksz

Kollégákkal tanév végét megülő eseményre készült- levendulaszezon lévén, ezzel készítettem sütit. Elsőre furcsa volt levendulaillatot enni, de igencsak megkedveltem, leginkább teának, mentával vagy más "gazzal" társítva. Limonádéba is gyakran kerül, szörp készült már belőle, meg baracklekvárt is ízesítettem vele. Sütibe még nem került, így ideje volt ebben is tesztelni. Mindenkinek ízlett, de a legelismerőbben Fiam "nyilatkozott" róla: késő estére sült ki, s egy darab kóstolnivalót vitt magával azon melegében. Nemsokára hallom mezítlábas lábait, s látom, amint egész marék kekszet zsákmányolva indul vissza. Persze meg is dicsérte. Szerencsére másik süti is készült, ez így nem lett volna elég három fele csomagolni! :-)
Kedvenc vajas kekszemet ízesítettem a lemorzsolt virágokkal:

 Hozzávalók:

  • 45 dkg liszt+ 2 evőkanállal
  • 20 dkg porcukor
  • 25 dkg vaj
  • csipet só
  • 1 teáskanál vaníliás cukor
  • 1 tojás
  • 5-6 szál levendulavirág
Így készült:
A lisztet, sót, cukrot, vaníliás cukrot tálba tettem, elmorzsoltam a puha vajjal. Hozzáadtam a szárról lemorzsolt levendulavirágot és a tojást. 
Összegyúrtam a tésztát. Kissé lágy lett, a tojás is nagy volt, meg a meleg miatt a vaj is igencsak lágy. Ezért lisztet gyúrtam még hozzá, két evőkanálnyit, hogy megfelelő keménységű legyen.
Két órányit hűtőben pihentettem, majd enyhén lisztezett deszkán kinyújtottam. Nem túl vékonyra, hogy ne legyen majd nagyon száraz.
Kiszaggattam, sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgattam s 180 fokon világosra sütöttem a kekszeket.

Nem mertem sok virágot tenni bele, ne legyen túl intenzív levendulaíze. Ennyi pont elég volt, mindenkinek ízlett. Többen elkérték a receptet is. 
Levendula helyett más ízűre is süthető ez a keksz, akár csak vaníliával is, de citromhéjjal, kakaóval, narancsosan is igen finom. Szeretem! :-)

Azóta már többször készült, gyerekek kedvencévé vált. Hétvégére is leadták a rendelést. Egyből 50 dkg lisztből készült, s citromhéj került bele vanília helyett. Még mindig szeretik! :-)



2018.07.25. Nyaralásra mit kértek a gyerekek? Hát levendulás kekszet. Egy kg lisztből készítettem, s ehhez tettem 50 dkg vajat, 40 dkg porcukrot, egy citrom héját és levét, csipet sót, 2 vaníliáscukrot, 2 tojást, meg persze a lényeget, levendulát. S még mindig finom! :-)




2023. július 12.
Minden évben elkészül legalább egyszer, nyaralásra. Most Leányzómnak készült, de már megrendelték a családi nyaralásra is, a reggeli kávé mellé. 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...