Málnás túrós szelet

Legalább három hete készült, a málnaszezon legelején. Nálunk már igencsak az utolsó szemek érnek, de azért maréknyit még lehetne szedni. Hátha máshol még akad, vagy ha nem, más gyümölccsel, mondjuk meggyel vagy sárgabarackkal is nagyon finom lehet.

 Hozzávalók:
A tésztához:

  • 45 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • csipet só
  • 15 dkg cukor
  • 25 dkg margarin
  • 3 tojássárga
  • 1 evőkanál tejföl
A töltelékhez:
  • 50 dkg túró
  • 3 dl tejföl
  • 20 dkg cukor
  • 3 evőkanál gríz
  • 3 tojásfehérje
  • csipet só
  • 1 teáskanál vaníliás cukor
  • 23-30 dkg málna
Így készült:
A tésztához a lisztet, sót, sütőport, cukrot tálba tettem, elmorzsoltam a margarinnal.
Hozzáadtam a sárgákat és a tejfölt, összegyúrtam. Szükség esetén lehet még tenni hozzá tejfölt, a lényeg, hogy rugalmas, könnyen gyúrható tésztát kapjunk.
Letakarva pihenni tettem, úgy egy órányit.
Közben elkészítettem a tölteléket: a túrót villával áttörtem, hozzáadtam  tejfölt, cukrot, grízt, vaníliás cukrot, összekevertem. A fehérjéket a csipet sóval felvertem, a túróhoz kevertem.
A tésztát két részre osztottam, mindkettőt tepsi méretűre nyújtottam.
Az egyiket tepsibe tettem, (28×34 cm méretű), ráborítottam a túrót, ezen elosztottam a málnát, majd befedtem a másik lappal.
180 fokra előmelegített sütőben addig sütöttem, míg a teteje szép világosra pirult.
Kihűlés után szeleteltem, porcukorral szórtam.



Finom lett, a tészta jó omlós volt, a túrótöltelék sem hazudtolta meg önmagát, a málna meg kimondottan jót tett neki. Szerettem, másmilyen gyümölccsel is el fogom készíteni.

6 megjegyzés:

  1. De szépek benne a piros málnaszemek :-)

    VálaszTörlés
  2. Gerdi, gyönyörűséges ez a málnás túrós szelet! Meg vagyok győződve róla, hogy az íze pedig isteni. :) Kedvemre való lenne, túrós is, gyümölcsös is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :-) Tényleg finom volt, szerettem!

      Törlés
  3. Nagyon finom lett, köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen! :-) Örülök, hogy megsütötted! Hát még annak, hogy ízlett is!

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...