Meggyes boci szelet

Szintén túrós, szintén tulipános. Szóval még tavaszi süti. 
Martinellinél láttam meg ezt a sütit. Azaz nem teljesen ugyanezt, mert kissé változtattam az arányokon, de az alapötletért Martinellit illeti a köszönet. Szóval az eredetiért hozzá kell menni, az enyém az átalakított változat.

Hozzávalók:

  • 35 dkg liszt
  • 25 dkg cukor
  • 2 púpozott evőkanál holland kakaó
  • 2 dl tej
  • 2 dl olaj
  • 4 nagy tojás
  • 1 csomag sütőpor
A töltelékhez:
  • 1 üveg magozott meggybefőtt
  • 50 dkg túró
  • 15 dkg cukor
  • 3 evőkanál liszt (gríz)
  • 1 tojás
  • 1 teáskanál vaníliás cukor
Így készült:
A túrót áttörtem, elkevertem a tojással, cukorral, vaníliás cukorral, liszttel. Gríz kellett volna bele, de mikor kerestem, ébredtem rá, hogy egy szem sincs. Pedig nem igazán szoktam kifogyni belőle, most sikerült ez is...
A meggyet szűrőbe öntöttem, hogy lecsepegjen a leve.
A tojásokat elkevertem a cukorral, majd hozzákevertem az olajat. Ezzel is alaposan elkevertem, majd a liszt-kakaó-sütőpor keverékét kevertem bele a tejjel váltakozva. Alaposan összekevertem.
Kikent tepsibe simítottam, megszórtam a meggyel, s rákanalaztam a túrót.
180 fokos sütőben tűpróbáig sütöttem.
Kihűlés után szeleteltem.
Gondolom, mondanom sem kell, hogy igazán finom süti, kakaós tésztában meggy is, túró is... Köszönet a receptért Martinellinek! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...