Pogácsa

Leányzóm idén elballagott nyolcadik osztályból... Ősztől kezdődik a nemulass! :-) De bízom benne, hogy ott is jól fog boldogulni. No és búcsúképpen többek között a szokásosnál hosszabb osztálykiránduláson vettek részt egy kedves helyen, Törökmezőn. Második napon én is csatlakoztam hozzájuk, egy adag pogácsa társaságában.

Hozzávalók:

  • 120 dkg liszt
  • 3 teáskanál só 
  • 1 teáskanál cukor
  • 4 dl tej
  • 5 dkg élesztő
  • 40 dkg zsír
  • 1-1,5 dl tejföl
  • 1 egész tojás és 3 sárgája
  • reszelt sajt a tetejére
Így készült:
A tejet meglangyosítottam, elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt. Hagytam felfutni.
A lisztet, sót tálba tettem, elmorzsoltam a zsírral. Hozzáadtam az egész tojást és a sárgákat. az élesztős tejet s gyúrni kezdtem. Közben annyi tejfölt tettem bele, hogy összeálljon a tészta, de túl kemény se legyen.
Megdagasztottam, s letakarva hagytam fél órát kelni.
Ekkor lisztezett deszkán kinyújtottam, hajtogattam s újabb fél órát pihentettem. Még egy hajtogatás ráfért volna, de nekem nem hiányzott, igencsak esteledett már.
Ujjnyi vastagra kinyújtottam, közepes pogácsaszaggatóval kiszaggattam, tepsibe rakosgattam.
Reszelt sajtot pakoltam a tetejére, 180 fokos sütőben pirosra sütöttem őket.
A fotózással sem foglalkoztam, csak kisülés után örökítettem meg. Másnap meg szállítottam a játékban megfáradt gyerkőcöknek! :-) Azért annyira már nem gyerekek, az újranézett régebbi képek során döbbentünk rá, mennyire megváltoznak az évek során. Számunkra még mindig gyerekek, azok is maradnak, hisz a gyerekeink, de közben ők is "öregszenek". Persze kell maradjon bennük egy kis gyerek, de ugyanakkor hozzákomolyodnak az előttük álló feladatokhoz. 
Azért néhány fotót mutatok Törökmezőről, szép emlékek maradnak, főleg nekik:






4 megjegyzés:

  1. Szép helyen kirándultak a gyerekek! Biztos már nagyon vártak, hogy megérkezz a finomsággal :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) Nem tudom, mennyire vártak, főleg Leányzóm! :-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...