Krumplis tésztájú lekváros kifli

Más sütit terveztem, de a tele hitt tojástartó csak félig volt. Így olyan sütit kerestem, amibe kevés tojás kell. De, ahogy lenni szokott, egyik recept ezért nem volt jó, másik amazért nem tetszett. Így megint alkottam. Tulajdonképpen egy krumplis tésztájú linzerrecept adta az ötletet, de ahhoz épp nem volt kedvem. Lekváros kiflire fájt a fogam. A tésztájába került a krumplisalátához főzött krumpliból,  bele meg szilvalekvár, a nagy kedvenc.
Hozzávalók:

  • 2 dl tej
  • 2 evőkanál cukor
  • 2,5 dkg élesztő
  • 75 dkg liszt
  • 25 dkg reszelt főtt krumpli
  • 25 dkg zsír
  • 2 tojássárga
  • 1 mokkáskanál só
  • 2 evőkanál tejföl
  • lekvár tölteni
  • porcukor beszórni
Így készült:
A tejet megmelegítettem, elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt. Hagytam felfutni.
A liszthez adtam a sót, zsírt, krumplit s összemorzsoltam. Hozzáadtam a tojások sárgáját, az élesztős tejet s két evőkanál tejfölt.
Összegyúrtam a tésztát. Inkább kemény legyen, mint lágy, mert krumplis tészta lévén úgyis lágyulni fog kelés közben.
Fél óra pihentetés után deszkára borítottam, 8 gombócra osztottam.
Enyhén lisztezett deszkán mindegyiket vékonyra, kör alakúra nyújtottam, előbb 2, majd 4, végül 8 részre vágtam. Mindegyikre lekvárt tettem, feltekertem, tepsibe rakosgattam.
180 fokon világosra sütöttem. 

3 tepsivel lett, egyik fogyott a másik után. Tegnap délután sült, reggelre már csak egy volt. Mostanra írmagja sem maradt! :-)





3 megjegyzés:

  1. Olyan jó a fotód, hogy már nyújtottam a kezem a tányér kifliért! :D

    VálaszTörlés
  2. Ezt jól összehoztad, nagyon guszták :-) Már kiadhatnál egy könyvet a saját ötletből készült receptjeidből, biztos nagy sikere lenne :-)

    VálaszTörlés
  3. De szép kiflik! :) Ízlene, főleg a finom szilvalekvár miatt.

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...