Csokis keksz

Amerikai csokis keksz néven találtam a receptet egyik (számtalan van ugyanis) füzetemben lefirkantva, de mivel jó néhány változtatást eszközöltem rajta, az első jelzőt el is hagytam. Egyszerű, gyors, finom süti, pont olyan, amire késő délután van idő. Másnap esedékes névnapomra készült, kollégáknak. S hogy biztosan elég legyen, azaz jusson is, maradjon is, alkottam egy világos változatát is, más ízesítéssel. Hamarosan következik az is!

Hozzávalók:

  • 20 dkg margarin
  • 25 dkg cukor
  • 3 nagy tojás
  • 40 dkg liszt
  • nagy csipet só
  • 2 evőkanál kakaó
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 teáskanál vaníliás cukor
  • 15 dkg csokoládé
Így készült:
A csokit feldaraboltam. Talán ez vette el a legtöbb időt. :-)
A margarint mikróban felolvasztottam, alaposan elkevertem a cukorral és tojásokkal. 
Hozzáadtam a csipet sót, kakaót, lisztet, sütőport, vaníliát, egyneművé kevertem. Legvégül a csoki került bele. Sűrű, de keverhető massza lett. 
Sütőpapírral bélelt tepsibe teáskanállal halmokat rakosgattam, nem túl közel egymáshoz. 
180 fokos sütőben sütöttem, addig, míg megnyomkodva már nem volt lágy a teteje. 
Szeretem ezeket a kanállal kipakolható kekszeket, egy edényben mindent összekeverünk, nyújtani és szaggatni sem kell, csak tepsibe rakosgatni és kisütni. Épp ezért van már jó néhány hasonló a blogon, de mind más, és mind finom. 


2 megjegyzés:

  1. Nagyon boldog névnapot kívánok, sok örömet családod körében!
    És mellé továbbra is ilyen finom sütiket :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Katalin, kedves vagy! :-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...