Sajtos-szalonnás csiga

Időközben Fiam leérettségizett. Küzdelmes négy év előzte meg. Legalábbis számomra az volt. Ő kevésbé küzdött. De az utolsó évre összeszedte magát, villantott valamit a benne rejlő tartalékból. Én mindig is mondtam neki, ha olyan okos lettem volna, mint Ő, nem csak egy (bocsánat, két) tanítóképzőt végeztem volna el. Végül összehozott egy -nem önmagához, hanem eddigi tanulmányi eredményeihez képest- jó érettségit. Még korábban megígértem neki, ha négyes fölötti lesz az érettségi átlaga, elmegyünk valahova. Tartottam a szavam. Az elmúlt hétvégét a Balatonon töltöttük. Az idő lehetett volna kegyesebb is, de a fiatalság mit sem törődött a 20 fokkal, jókat pancsoltak. Vasárnapra aztán kisütött a nap, látszik is a bőrünkön.
Szokásomhoz híven sütivel is készültem a "nagy" útra. Egyikük ez a kelt tésztájú sajtos-szalonnás csiga volt:
Hozzávalók:

  • 20-25 dkg húsos szalonna (bacon)
  • 0,5 dl olaj
  • 1 kg liszt (fele rétesliszt)
  • 2 teáskanál só
  • 4 dl tej
  • 1 teáskanál cukor
  • 4 dkg élesztő
  • 25 dkg margarin
  • 1 tojás
  • 2 evőkanál tejföl és 35 dkg reszelt sajt a töltelékhez
Így készült:
A szalonnát felkockáztam, az olajon ropogósra sütöttem.
A tejet megmelegítettem, elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt. Hagytam felfutni.
A lisztet, sót, margarint, a szalonna zsírját tálba tettem, összemorzsoltam. Hozzáadtam a tojást és az élesztős tejet. Összegyúrtam. Kicsit lágynak találtam, ezért beledagasztottam még egy kevés lisztet.
A tésztát hagytam megkelni.
A megkelt tésztát két részre osztottam. Egyik felét hosszúkás téglalap alakúra nyújtottam, lekentem 1 evőkanál tejföllel, fele sajtot rászórtam, meg  a szalonnakockák felét.
Feltekertem, szeletekre vágtam, tepsibe pakoltam. 180 fokos sütőbe tettem.
Míg sült, elkészítettem a tészta másik felét is, ebből is lett egy nagy tepsi csiga.
Finom volt, frissen igazán élvezhető, de még harmadnap is szívesen rágcsáltuk a maradékot. Mindössze annyi megjegyzést tettek rá, hogy lehetne benne több szalonnadarabka. Ennyi volt itthon, s ez is hirtelen ötlettől vezérelve került bele. Legközelebb több lesz! :-)

2 megjegyzés:

  1. Gratulálok a Fiadnak, egy gonddal kevesebb :-) gondolom megy tovább valamilyen felsőfokú suliba....
    Finomat sütöttél az útra, biztos gyorsan fogyott!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen! Ahogy mondod, nagy gond volt ez nekem. Szerintem én jobban izgultam, mint Gergő! :-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...