Tarka túrós süti

Nálam ritkább eset az, amikor előre eltervezem, hogy mit sütök, s beszerzem a hozzávalókat. Ami sokkal gyakoribb, hogy a hűtőben kallódó, felhasználásra váró alapanyag köré kerekítem a receptet, amikor is a megvalósításban persze gátat szab a kamrában-konyhában-hűtőben fellelhető hozzávalók végessége. Ezúttal is így történt, volt fél kg túróm, ami pitéhez kevés, s miközben agyaltam, mi legyen belőle, bevillant egy valahol látott fotó, amin a sütire volt kanalazva a túró. Az előszeretettel használt bögrés kevert lett az alapja, amihez mindig van otthon hozzávaló. S egy részébe kakaó is került, hogy ne legyen túl egyhangú-egyszínű.


Hozzávalók:
A tésztához:
  • 3 tojás
  • 1 bögre cukor 
  • 2 bögre liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 3/4 bögre olaj
  • 3/4 bögre tej
  • 1 citrom leve
  • 3 teáskanál kakaó + 2 evőkanál tej
A töltelékhez:
  • 50 dkg túró
  • 5 evőkanál cukor
  • 1 citrom lereszelt héja
  • 1 evőkanál vaníliaízű pudingpor
  • 3 tojás fehérje
Így készült:
A tojásokat a cukorral alaposan elkevertem. Hozzáadtam a lisztet, citromlét (a citrom héját előbb lereszeltem, kelleni fog a túróhoz), sütőport, tejet és olajat, simára kevertem. Kicsivel több, mint felét sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam (24×32 cm-es).
A többi tésztához kevertem a kakaót meg még pici tejet, s rákanalaztam a világos tésztára.
A túrót villával áttörtem, elkevertem a cukorral, citromhéjjal, pudingporral, végül belekerült a 3 tojásfehérje kemény habbá verve. 
A túróból kanállal halmokat pakoltam a tepsiben lévő masszára.
180 fokos sütőben tűpróbáig sütöttem.

A használt bögre 2 dl-es volt, de ha nagyobb tepsiben készülne, vagy magasabb tésztát szeretnénk, lehet nagyobb bögrét használni.
Azt mondanom sem kell, hogy nagy sikere volt a sütinek. Amennyire egyszerű, annyira finom is.
A töltelékhez használt fehérje maradék volt -kelt tészták készítésekor szinte mindig gondoskodok róla, hogy legyen,- de ha nincs, akkor a sárgákat is bele lehet keverni a túrótöltelékbe. De a fehérje mindenképpen legyen felverve, különben tömör lesz a túró. Csipet sót is lehet tenni a fehérjébe, hamarabb és keményebbre verődik, no meg kiemeli az ízeket.

2018. 07.10.
Elkészült újra, ugyanúgy, csak málna is került a tetejére. Ha lehet, így még finomabb.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...