Diós süti

Elmúlt hétvégén úgy alakult, hogy mindenki elérhető távolságban volt a családból: Gergő is hazajött, távol dolgozó Húgom is itthon töltötte a szabadságát, így egy hétvégére összeültünk. Nálunk. Jó volt, mint ahogy mindig az, mikor nagy ritkán mind együtt lehetünk. Én sütöttem sütit, többfélét, egy nagy fazék babgulyás kíséretében, de a testvéreim is hoztak mindenfélét, így finomságokban nem szenvedtünk hiányt. Beszédtémában sem. :-)
Egyik süti ez a diós volt:

Hozzávalók:
A tésztához:
  • 4 tojás
  • 20 dkg cukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 30 dkg liszt
  • 10 dkg darált dió
  • 20 dkg margarin
  • 1,5 dl tej
A krémhez:
  • 2 csomag vaníliás pudingpor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 6 dl tej
  • 25 dkg vaj
  • 5 evőkanál cukor
  • 5 evőkanál darált dió
A tetejére: 3-4 evőkanál darált dió

Így készült:
A tésztához a tojásokat a cukorral és vaníliás cukorral elkevertem, majd hozzáadtam a lisztet, sütőport, diót, mikróban megolvasztott margarint, elkevertem, majd több részletben belekevertem a tejet.
A masszát sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem, elegyengettem s 180 fokon tűpróbáig sütöttem.
Közben a krémhez a pudingporokat simára kevertem kevés tejjel, majd a többi tej és vaníliás cukor hozzáadásával sűrűre főztem. Hagytam kihűlni, közben sűrűn átkevertem.
A vajat a cukorral elkevertem, majd hozzákanalaztam a kihűlt pudingot. Habosra kevertem. Végül belekerült a darált dió is, púpos evőkanalakkal mérve. 
A kihűlt lapra kentem a krémet, a tetejét pedig beterítettem darált dióval, amit kissé rá is nyomkodtam. 
Akár azonnal is szeletelhető.


Nem a legbabrásabb süti, de attól még finom. :-) A lapot hamar ki lehet kavarni, a krém kavarása kissé időigényesebb. Persze lehet géppel is, akkor közben lehet mondjuk mosogatni, de ritkán veszem elő a szuper masinámat (tavaly kaptam karácsonyra, akkor jó szolgálatot tett). Ha csak egy sütire kell krémet kavarni, kézzel esek neki. Közben tudom pihentetni a lábaimat! :-)



3 megjegyzés:

  1. Ezzel így vagyunk egy páran :D A dióst mindenki szereti!

    VálaszTörlés
  2. Boldog, békés karácsonyt kívánok Neked és családnak, sok szeretettel! És süss továbbra is ilyen finomakat, mint ez a szép, guszta diós süti :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, nagyon szépen köszönjük! Én az ünnep előtt-alatt rá sem néztem a blogra, így utólag már csak boldog új évet kívánok! Ami a sütést illeti, azt egyelőre nem tervezem abbahagyni! :-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...